Tre bilder från igår

Var på Frölunda torg igår med Tobias. Jag letade efter jeans, men hittade inga bra. Så svårt det ska vara med jeans :P Efter det åkte vi hem och satte oss i trädgården en stund. Var soligt och riktigt varmt! Jag fotade lite macrobilder på myror och flugor som satt på en stubbe i rabatten. Sedan åkte vi till änggårdsbergen och tog en promenad. Började regna efter en stund och vi hade inte med väskorna till kamerorna, så fick skynda oss lite då, men det blev en ganska lång promenad iaf. Det var härligt :)) 
Blev inte så många bra bilder, men här är tre stycken iaf. En på fina blommor och två på fula flugor :P
 
Nikon D800 med Tamron 90mm 2.8 macro 

Fan vad snyggt du fångade den äckliga insekten!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Fascinerande kort på flugan! Tufft att du fått med minsta detalj! :D

Usch för flugor, men väldigt bra bilder ;)

Fina bilder :)

Flugor är läskiga på nära håll :P

SV: tack så mycket :)

Har du zoomat in bilden eller är den så där nära? :)

Jätte fina foton :)

Du är så jäkla duktig :) super fina bilder (y)

hej!
jag ska köpa ett nytt objektiv till min kamera.
jag har en canon eos 1100d.
men vet inte vilket objektiv jag ska köpa och är inte så jättebra på att avgöra vilka som är bäst heller. Jag vill ha ett som man kan ta porträtt bilder med, men samtidigt ska det vara lite macro stil i det hela, jag vill att det som är fokus verkligen är i fokus, och det som inte är det är verkligen i o fokus (hoppas du fattar vad jag menar, haha förklarar lite dåligt)
så jag behöver verkligen hjälp med vad jag ska köpa för ett! och det ska vara i normal priskostnad!

sv. Så lite så. :)

Coola bilderna på flugorna var!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: