Halvtonat gråfilter

Det gick väldigt snabbt att få hem mitt pris som jag vann i tvspelsweb's tävling. Idag låg det i brevlådan :)) Jag fick välja ett valfritt gråfilter och jag ville ha ett halvtonat till min vidvinkel.
Jag tog några testbilder i trädgården och det verkar väldigt bra. Det kommer nog komma till användning många gånger.


Såhär det det ut :)) Man kan skruva på filtret när det sitter på kameran för att få det mörka där man vill ha det.


Testbilderna från trädgården. Båda är tagna med samma inställningar och är helt oredigerade. Blir lite lättare att få en bra exponering för både himlen och marken. Annars är det ju lätt att något utav det blir under eller överexponerat.

Klicka här för att komma till tvspelsweb's sida med gråfilter..

Snyggt, nu blev jag sugen på ett sådant filter :) Grattis till vinsten!

Har redan ett sånt filter, men så snyggt som du får det får inte jag det ! haha!

Nice, jag har funderat på ett halvtonat gråfiltet ett tag. Men jag är lite inne på att köpa lite rektangulära filter och på så sätt kunna ha det till flera objektiv... Det verkar bara inte gå så snabbt för mig. =)

Snyggt det blev med filtret! :D

Svar: Tack så mycket! :)

Inte så ofta som jag borde, för tycker det är jobbigt och sätta på det när man är ute och ser något man bara vill fotografera snabbt. Jag har ett kvadratiskt, så ska satsa på att köpa runda nu istället :)

Låter som en bra idé! :) Filter eller inte filter, jag kommer alltid klia mig i huvudet över skärpan, djupet och färgerna du får till i dina bilder. Du är grym!

Oh, verkar super! :) Önskar jag hade lite mer pengar så jag kunde köpa lite mer kameraprylar, älskar det. C:

vad använder du ditt vidvinkel till? har själv planer på att köpa ett! :)

Vilken trevlig vinst!

Har själv köpt ett sådant filter, så det var jätteroligt att se med -och utanbilder :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: