HDR vid havet

Här är en HDR-bild från när jag och Tobias tog en promenad vid havet i lördags kväll. Var väldigt härligt och helt vindstilla. Fast det blev inte så många bilder eftersom det var ganska mörkt.
Har iaf 615 bilder att gå igenom från i söndags, men det gör jag en annan gång :P
 

Vackert :D

Jättefin bild! :)

Wow, vackert!!

HDR är verkligen superläckert! Vad använder du dig av för program för att redigera dem, Photoshop eller något annat? :)

supersnygg bild! kan inte du visa hur man tar/redigerar hdr-bilder? :)

Svar: Sv: Tack :)) För att göra HDR behöver man ta flera bilder med olika exponeringar. Oftast använder man tre stycken (en underexponerad, en normal och en överexponerad) . Sedan använder jag ett program som heter Photomatix för att lägga ihop bilderna. Efter det har jag fixat lite med bilden i Photoshop.
Johanna Fåglund

Oj så fint! :)

Jättevakcert!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: