Lite kvällsbilder

På kvällen samma dag som dom förra bilderna jag la upp hade jag och Tobias tänkt åka ut och fota lite stjärnor. Tänkte passa på när vi inte var i Göteborg eftersom man ser väldigt många fler stjärnor där än vad man gör här i Göteborg :P När vi kom fram till kvarnen som vi skulle fota vid märkte vi att månen lyste rätt starkt, så det syntes inte många stjärnor på himlen. Är ändå fint med månbilder, så det gjorde inte så mycket :P
Tycker fortfarande det är synd att kvarnen har tappat sina vingar och dom inte satt tillbaks dom ;o



Är det någon som vet om den där lite större vita klumpen på himlen är en planet? Man ska väl kunna se någon/några på hilmen nu? Den var på höger sida av månen, men mycket längre ner på himlen. Det syns några små prickar runt om den också.
Synd att jag inte fotade med lite mer inzoomat än 10mm :P





En suddig och brusig bild på mig och Tobias. Lite svårt att stå helt stilla i 15sek :P

Nästsista bilden är min favorit! :) Använde du något gråfilter eller behövdes inte det? :)

superfina bilder!

Superfint, speciellt nästa sista bilden !!

fin blogg! bloglovinbyte? :)

Fina bilder :D

Väldigt fina bilder. Hm jag är inte säker men tror inte man bara kan se planeter sådär utan någon form av teleskop. Men jag kan ju ha fel.

sv: tack så jättejätte mycket! :D

Men det var gulligt tänkt, den bilden på er två :)

Den större "vita klumpen" är nog venus! För några veckor sen kunde man se jupiter och venus väldigt nära varandra som två mer ljusstarka punkter än andra stjärnor, men nu syns nog bara venus :)

WOW! Vilken fin bild på er! Vilka fina bilder allihopa! Jag var ute för en vecka sedan och försökte fota två planeter som syntes då, samt alla stjärnor. Blev inte alls bra bilder, det var mörkt ute och väldigt lite ljus. Har du tips? Tänkte på vad du har din kamera inställd på? Önskar dig en fin dag! Kram om

fin blogg! :)

Vilka fina bilder! Vart är dom tagna? (:

ÄLSKAR dina bilder. Vad duktig du är! :D

jag undrara också om den större är en planet! Har sett den aslänge och den rör sig inte med stjärnorna så det måste ju vara en planet!? :O

sv: Okej :)

Hej! gör du desginer åt andra?

Älskar din!

kram

Haha vad söta! ;)

Jättefina bilder! :) Har du några tips på hur man tar bra stjärnbilder?? Har försökt många gånger men misslyckats varje gång!

superfina bilder! :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: