Vattenfall

Igår åkte jag till botaniska för att fota vattenfallen som finns där. Köpte ett nytt filter för någon vecka sen som jag ville testa, ett Haida ND 1.8 (x64). Det är ett filter som tar bort 98,5% av allt ljus, så man kan ha längre slutartider. Funkade väldigt bra. Fotade dom två första bilderna med 30 sekunder lång slutartid och bländare 13. Utan filtret kunde jag ha knappt 1sek med samma bländare utan att det skulle bli överexponerat. Så det är väldigt bra vid sånna här tillfällen :))
Köpt filtret på tvspelsweb.se. Klicka -->här<-- för att komma till sidan med ND-filter.



WOW WOW WOW WOW !!!!

Härliga bilder! Har själv funderat på att införskaffa mig ett ND-filter, vet dock inte om jag ska satsa på de runda eller kvadratiska. :)

hur får man vattnet så slätt?

Åhåå jättefint! :D

Allt bra idag?:D



KRAM

sjukt snygga bilder :o

Fantastiska bilder, tvspelsweb är en grym sida verkligen :D

Så vackra bilder, du får alltid till så fina vattenfalls bilder. Man kanske skulle införskaffa sig något filter, har bara ett starfilter.

sjukt fina bilder!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: