Dragshow

I fredags hade vi dragshow på schemat och Tobias skulle vara min modell. Riktigt rolig lektion med mycket skratt :P
Vi skulle vaxa in brynen så att dom inte syntes och måla nya. Jag hade tänkt ut en sminkning med rosa bryn och blå ögonskugga med massa glitter och rosa läppar med mycket glans :D Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Såg verkligen läskigt ut haha. Ännu läskigare med den svarta peruken på :P
Tog såklart lite bilder som jag tänkte lägga upp nu. Har inte haft tid med det tidigare i helgen för jag har vart med Tobias, fotat (äntligen) och pluggat till proven som jag ska ha nästa vecka. Det är sista veckan nu! Shit vad snabbt dom här 9 veckorna har gått ;o Tråkigt att utbildningen snart är slut faktiskt för det har vart väldigt roligt och jag har lärt mig massor :))
Kommer ha ett skriftligt prov imorgon. Sedan ska jag ha ett prov där vi ska sminka ett årtal (vet inte vilket), ett prov med en skönhets-makeup. På fredag ska vi göra en sminkning till temat "Tusen och en natt", en extrem sminkning och jag vill verkligen lyckas bra på den. Har tänkt ut lite, men får se hur det blir :P
Här är iaf bilderna på Tobias eller Cassandra som han sa att han hette. Haha :D Den första bilden är tagen ute, tyckte att sminket blev mycket bättre på den bilden, men dom andra bilderna är så roliga :D Haha





Hej, i vilket format är det bäst att publicera bilder på bloggen? Jag lägger nu in i JPG, men känner att de tappar en hel del kvalite... :( Så jag skulle jätte gärna vilja veta vilket format du tycker är bäst och vad du använder? :D

Haha vad kul ! :D

Tack för ditt svar, många skulle inte ens ta sig den tiden tyvärr. Som du kanske läste sparar jag nu i JPG dock inte för webben eftersom jag (faktiskt) inte redigerar i Photoshop utan jag använder mig nu av PhotoScape. Dock är inte det super bra märker jag nu när du (ni, frågade flera samma sak!) säger att man ska spara för webben. :)



Så nu blir min andra fråga, vet du hur man får tag på Photoshop hellst gratis. Svår fråga jag vet inte, men om du vet skulle jag också gärna vilja veta. Jag hade programmet på datorn men dock funkade inte koderna till det. :/

Anonym

Så najs Johanna!!! =)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: