Bokeh

På natten till julafton var jag uppe och fotade lite vid granen :))






Testade med stjärnbokeh och hjärtbokeh också. Det får man genom att skära ut ett hjärta/stjärna i ett lite tjockare papper (jag använde baksidan på ett block) och håller framför linsen när man fotar.

Vilket objektiv hade du på första bilden och vad tycker du om det? :)

God Jul & Gott Nytt År!

n

hur fotar du dessa bilderna? kan du inte visa hur du gör med pappret?:)

och hur fotar du solnedgångar, med vilka inställningar osv?:)

tacksam för svar!

Hoppas du hade en bra jul & fina bilder :)

åh, vilka vackra julbilder:)



God fortsättning:)

Mysigt ! :D

Älskar bokeh, så himla fint ju!

sv: hehe tänke väl. Hoppas du hade en bra jul! :)

sv:ja, jag brukar ha det så jag med, men hann icke göra iordning allt som det skulle efter att vi gjorde om allt:( Nu har jag VERKLIGEN lärt mig till nästa gång;)

Jättefina bilder! :D Måste testa det där med egengjord bokeh har tänkt göra det så länge nu, lika bra att göra nu när jag inte kan göra nått annat. Klant som man är ramlade man ner för en trappa idag!

Fin blogg :)

Superfin blogg! :)

Allt bra med dig annars?

Kram

Ååh sjukt fina bilder! ♥ ÄLSKAR din stil. Kram

Sv:Okej vad bra. :)

Fina bilder :)

Gud vilka fina bilder!

Kram

Jätte fina bilder! :)

Hej på dig!



Fin blogg!

Hej, sjukt fina julbilder ! Men jag fattade inte hur du gjorde hjärt och stjärn bokeh så kunde du lägga ut en video på det ? elr förklara bättre ? :)

gud jul ! :D

Ser väldigt mysigt ut! =)

jag prövade klippa ut och när jag kollade genom linsen blev det hjärtbokeh MEN kameran kunde ej hitta skärpa och fokusera på motivet då jag hade den framför :(

Kan du inte visa hur du gör och hur stor hjjärta du klipper osv? Skulle verkligen uppskattas :)



God Jul och gott nytt år :)

Nath

Hej, vilka fina bilder! Är så himla roligt att få inspiration av andra :) Har också läst på Inspirationisthekey och har också fått många fina tips! Gjorde du också som henne http://inspirationisthekey.blogg.se/2011/december/kreativt.html eller har du ändrat lite på din kartongbit? Ha det fint!!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: