20 Augusti

Andra dagen började vi med att gå ner till stranden. När vi kom ner såg vi att dom hade satt upp den röda flaggan mycket tydligare precis i strandkanten, så man fick inte bada alls denna dagen. Eller man kunde typ stå med vattnet till knäna och ändå bli helt blöt av dom stora vågorna.
När vi hade legat och solat ett tag började det blåsa jättemycket helt plötsligt. Innan hade det inte blåst speciellt mycket. Blev lite jobbigt och massa sand började blåsa runt, så vi gick upp till hotellet och la oss på solstolarna uppe på en gräsplätt istället. Blåste ingenting där typ.
Efter vi hade gjort iordning oss skulle vi åka in till Chania som låg typ en mil ifrån där vi bodde. Vi frågade på hotellet om buss, så fick vi en karta och lite tips om bra restauranger och sånt. Jag har aldrig åkt buss så utomlands, har alltid tagit taxi när jag åkt med familjen, men det var mycket lättare att åka buss än vad jag trodde :P Och mycket billigare. Tog kanske 20 minuter ungefär att komma in till Chania. Vi gick runt och fotade lite. Sen kom vi till vattnet och det var rätt stora vågor där också, så man fick akta sig när man gick nära kanten så man inte fick en våg på sig :P Vi gick ut på den där piren och fotade lite också. Var fint med dom stora vågorna.
Sen gick vi tillbaka och letade efter någon restaurang. Hittade en som var helt okej, rätt mysig, förutom att så många satt och rökte runt om oss ;o Det gillade jag inte. Men maten var bra iaf :)) En våg kom in på restaurangen när vi satt och åt. Alltså inte så att den slog över på restaurangen, men det rann upp vatten på golvet. Hehe..
När vi var klara gick vi bort mot bussarna och det var väldigt lätt att hitta rätt buss. Lite svårare att komma ihåg vart vi skulle av när det var mörkt, men vi lyckades hoppa av på rätt hållplats iaf :P När vi satt ute på balkongen lite senare såg jag att månen var väldigt orange och rätt låg, så vi tog stativen och fotade lite.
Det blev en hel del bilder denna dagen, så hoppas det inte blir för många att kolla igenom ;P



Denna bilden är fotad med 18-135mm. Hade velat ha mitt macro, men hade bara ett objektiv med mig just då ;o




Lädergatan inne i Chania på bilden till vänster. Och till höger en väldigt fin bild på mig :P





Det skvätte upp lite på kanterna. Här fick man passa sig så man inte fick en dusch ;P


Oredigerad bild, bara lite beskuren. Samma med den här under







Tog en egen exponering för månen och en för resten av bilden. Månen blev väldigt för ljus + att den rörde på sig under tiden jag fotade. Den rörde sig väldigt mycket på 25sek faktikst ;o

Härliga bilder, ser att svampbob finns där med :P Han tar snart över världen :P

Fiiina bilder, älskar kvällsbilderna :)

Jättefina bilder som alltid ! Gillar verkligen den med fjärilen!

Så WUNDERBARA bilder! Wow!

kan du inte visa hur du redigerade sista bilden?

Riktigt mysiga och fina bilder!

Jag längtar till nästa gång jag åker utomlands, det finns så mycket fina färger !

Gillar verkligen bilden på fjärilen och på vattnet - underbara foton!

otroligt fin blogg har du! :) kram

Anonym

du tar ju så jäkligt fina bilder!!

Åh vad kul! Jag var ocskå på kreta nu i sommras!

Bodde några km från Chania, vart bodde ni? :D

Åh, älskar vattenbilderna! fint!

Vilka underbara bilder :)

vad menar röda flaggan?o:


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: