19 Augusti

Planet till Kreta skulle gå 20.05 på torsdagkvällen. Vi kom till Landvetter och checkade in som vanligt och gick runt lite i affärerna. Trodde att planet skulle vara försenat som det alltid är, men det var det faktiskt inte ;o Kom iväg i tid och vi hade medvind när vi flög så vi kom till och med fram tidigare än beräknat. Sånt gillar vi :)) Gick snabbt med väskorna och sen hitta rätt buss som vi skulle åka med till hotellet.
Trodde typ att jag skulle dö på bussen! Det var kolsvart, smala vägar med skarpa kurvor och vi åkte ner från ett högt berg. Han körde hur galet som helst och jättesnabbt! Kändes som att vi skulle köra av vägen eller krocka med mötande bilder flera gånger. Har åkt med galna busschaufförer utomlands innan, men han här var nog värst ;o Vi kom iaf fram till hotellet och fick nyckeln till vårat rum. Stefan Village heter hotellet, jag har varit på det för typ 6 år sen och det var lika bra nu som då om inte bättre :)) Vi var iaf jättenöjda med vårat rum, hade både pool och lite havsutsikt. Klockan var rätt mycket när vi kom fram, så vi gick och la oss typ med en gång.

På morgonen när vi vaknade köpte vi lite frukost och efter vi hade ätit och var klara gick vi ner till stranden. Det var rätt höga vågor så det var svårt att bada. Det var lite stenigt eller bergigt eller vad man ska kalla det i vattnet på det stället, så om man ramlade i vågorna hade det gjort väldigt ont :P Lite senare satte dom upp röd flagga också och badvakterna visslade i en visselpipa om någon gick för långt ut i vattnet.
Vi var på stranden fram till tre-halv fyra någon gång. Vi åt sen lunch när vi kom upp till hotellet som vi hade köpt på vägen. Sen gjorde vi oss i ordning och skulle gå in till Platanias. Vi bodde i Agia Marina som ligger precis bredvid, så det var inte långt att gå. Tog kanske 15 minuter ungefär att gå, så det var rätt lagom. Gick runt lite och kollade i några affärer och letade efter någon restaurang. Till slut gick vi in på en som jag har varit på båda gångerna innan jag har varit på Kreta som jag tyckte var väldigt bra då.
Vi beställde Tzatziki till förrätt. Det är såå gott ;o Själva maten var faktiskt inte så jättegod tyckte inte jag. Jag åt spaghetti bolognese, borde ha tagit nånting annat :P Men det var ändå helt okej. Lite senare gick vi tillbaka. Tog en sväng ner på stranden innan vi gick upp på rummet igen. Satt på balkongen en stund, det är så härligt på kvällarna där :)) Sen gick vi in och såg på en film på min dator.

Blev en del text, hoppas ni orkar läsa :P Här är några bilder som jag tog första dagen också :))


Här ser man hur högt upp på stranden vågorna går ibland :P



Tobias badar bland vågorna :P


Utsikten från våran balkong


Vårat rum. Jättenöjda var vi!



Försökte mig på en HDR här, men blev ganska misslyckad. Glömde också att andra ISOn från 400 när jag fotade.
Men man ser iaf vilken utsikt vi hade när man öppnade dörren. Det var det som var tanken med bilden :P



Bild tagen från våran andra "balkong". Bara vi som bodde där uppe, så plätten utanför dörren (som var rätt stor) hade vi för oss själva också :)) Våran balkong till höger där på bilden också.



Mmm.. Tzatziki :D






Jag lekte med blixten och långa slutartider när vi var nere på stranden. Såg lite kul ut :P


Sen ville Tobias ta en bild på oss två på balkongen.

Hejsan?? När du tar kvälls bilder på typ byggnader och så hur gör du då??? För att dom ska bli bra?? Gör gärna ett inlägg om detta vill Kunna ta bra kvälls bilder..

Ser fint ut ! :D

Vilken fin utsikt ni verkar ha haft. Börjar verkligen längta tills vi själva ska åka iväg nu :D

Ser helt underbart skönt och mysigt ut. Vackert hotelle! :)

Hur blev det sådär vid handens fingrar? o.O Vet ju att det behövs en ljuskälla, men vad använde han här? :P


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: