Undrar en sak..

Varför kan man inte lägga upp bilder utan att folk ska ta dom? Ska man verkligen behöva skriva namn över hela bilden, till och med på bilder på sig själv med kompisar? Så himla tråkigt när man hittar bilder som är ens egna hos någon som inte har frågat om man får använda dom eller låtsas att man själv har tagit dom. Det har hänt många gånger för mig att folk tar något av mina foton. Att jag tar upp detta nu beror på att jag precis hittat en på bilddagboken som tagit en bild på mig och Pernilla och har som visningsbild. Varför liksom?
Det är andra gången någon tagit en bild på oss två. Man blir alltid lika irriterad!
Så, jag var bara tvungen att skriva av mig lite ;o




Tänkte lägga till en sak....
Såhär ser hennes Soclog ut ;o Hon verkar gilla den bilden på nåt sätt?

 

Uppdatering igen..

Nu har hon tagit bort min bild, men har tagit någon annans bild istället ;o Jag visste vems bild det var, så har skrivit till henne nu..


åååh sånt är så onödigt! kan du inte anmäla dem eller något?

ja det får du absolut göra! så kan man ju inte göra! :o

hahahh, fan vad patetiskt att sno sådär. man använder ju en specifik bild av en anledning, att den betyder något speciellt eller något, och då måste man ju ha en egen :o har hänt mig också några gånger.. hata.

sv: verkligen.. stör mig på sånt, att folk inte respekterar.

Fan vad irriterad jag hade blivit!

HAHA vad fail. Vill man ta nån annans bilder kan man väl åtminstone fråga först.

Men usch hatar när folk gör så och sedan säger vissa att dom fotat själva. Usch hände mig en gång med en bild på danny!

Haha ofta!? Det där skulle jag verkligen bli irriterad på.

Kostar tillägget till Photoshop något eller vart hittade du det? :P

Gör det!

jättefin blogg!

Såna människor kan ta sig nånstans där solen aldrig skiner.

Det är därför jag är jätteförsiktig när jag lägger upp bilder, jag lägger inte upp mina bästa/finaste för risken att småungar snor dom.

men hur orkar människan? hon måste vara jävligt avis på dig!

Okej tack för svaret :)



Det där har hänt mig med! Sjukt irriterande.. Men går det att anmäla sånt?

Sånt är så sjukt tråkigt :(

Men kära vän! Anmäl! Det är ju brott mot copyrightlagen! Sånt här gör mig förbannad grrr

Har du skickat till henne om bilden? det hade jag gjort :)

Svar: Skitstörigt! Det gör mig arg när man har lagt ner sin själ på att få till en bild så snor någon annan den och tar åt sig äran.

Till nästa gång, anmäl innan du säger ifrån till tjuven.

suck suck suck. Vissa fattar inte bättre, sätta dit en bild som någon annan tagit när hon precis blivit påkommen av en annan!

Det är bra det =) Så lätt skall hon inte komma undan om hon tror det :)



Allt bra annars?

Jadå här är allt bra, lite seg bara :)

några planer för kvällen?

sv: MEN LOL? ): så kan man ju inte göra. Slakta henne, hahaha

Man kan göra anmälning på anmälning utan att det tar slut. Copyrightlagen är ju till för ett syfte, tyvärr förstår inte alla det. Vidrigt!

Alltid bra att få skriva av sig! :)

Det är verkligen irriterande att folk gör sånt, har inte själv varit med om det, men jag stör mig ändå rätt så mycket när det finns de som gör detta.

usch, sånt är jobbigt..

har hänt mig en gång, fast på msn :o

dedär är ju min bild!!!! :o

Fattar inte hur man kan göra så?? Smart att ta någons bild som dessutom har 1000 följare på bdb.....att man inte tänker att de 1000 kan känna igen bilden :O

Jessica

Man kan väl gå in på inställningar på sin bdb och sen gå in på dagboksinställningar och då står det där: kopiera din bilder? och då kan man välja mellan, inloggade, vänner och inga :p eller funkar inte det?

Jag tycker att du ska anmäla! :)

Svar till Jessica:



Jag har ändrat där så ingen kan kopiera mina bilder, men man kan ta dom lätt ändå med printscreen. ;/

Hon har tagit bort sin bdb och soclog, så kan inte anmäla..

Vad omoget att ta andras bilder! Föresten, såg en blogg med en paprikabild i menyn... hade inte du tagit någon sån? Det kanske inte är din bild, tänkte bara tipsa i fall att ;) LÄNK TILL BLOGGEN: http://byannaa.blogg.se/ ;)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: