Nytt till kameran

Igår beställde jag en IR-panel till min kamera och idag låg den i brevlådan. Det är en grej man sätter framför den inbyggda blixten som bara släpper igenom IR-ljuset. Denna ville jag ha för att när jag fotar med min externa blixt (Speedlight SB-600) måste jag ha på den inbyggda blixten för att den externa ska reagera. Det är jobbigt om jag har den externa blixten från sidan, då vill jag ju inte ha ljuset från kamerablixten, så jag brukar hålla för den, men den externa reagerar inte alltid då eftersom jag håller för så inte IR-ljuset kommer igenom. Nu slipper jag det iaf :)) Får se om jag kommer på något att fota i ministudion snart så jag kan testa den :P
Jag köpte den på Cyberphoto.se och den kostade 85kr. Så här ser den ut:




Du är en av finalisterna i min blogg för att vinna 200kr presentkort på kaffebrus, du behöver du bara samla röster för att vinna:D

Vilken smart! :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: