Min kamerautrustning

Här är hela min kamerautrustning. Visar också några bilder som är tagna med objektiven och några som är tagna med mina andra tillbehör.

Kamerahus:
Nikon D800
Nikon D80
 
Väska:
Kata DC443 - Axelväska
Dakine Mission Photo 25L Nebula - Ryggsäck

Objektiv:
Nikon AF-S DX Nikkor 18-135/3,5-5,6G ED
Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR
Nikon AF 16-35mm 4.0G ED VR AF-S
Nikon AF 50/1,4G
Nikon AF 85/1,8D
Tamron AF 90/2,8 SP DI Macro

Extern blixt:
Nikon Speedlight SB-600

Studioblixar:
Falcon Eyes Blixtset SSK-2110F
2st blixthuvuden SS110F, 2st softbox 50x70cm, 2st stativ L1800 (180cm).

Stativ:
Velbon Sherpa 435
Manfrotto 785B

Filter:
Länk- Haida Circulärt Polarisationsfilter - 77mm
Länk- Haida ND4 - 67mm
Länk- Haida ND 1.8 (x64) - 77mm
Länk- Haida halvtonat ND - 77mm
Länk- Haida IR 720 - 67mm
Länk- Hoya Starfilter 6-uddigt - 67mm


Andra kameratillbehör:
Undervattenshus
Ministudio
IR-panel för inbyggda blixten
Fjärrutlösare ML-L3 (till D80)
Hähnel Fjärrkontroll Combi TF (till D800)
Reflexskärm Silver/guld 30cm
Länk- Reflexskärm fem i en 56cm
Länk- Reflexskärm Silver/Vit 110cm
Bakgrund 150x200cm Vit/Svart (ihopvikbar)

Kompaktkamera:
Canon Powershot G9

Telekonverter (till G9):
TC-DC58C
 
 
Några bilder fotade med objektiven och några av dom olika tillbehören:
 
18-135mm                             90mm Macro                       16-35mm
    
50mm 1.4                               85mm 1.8                           70-300mm
  
Undervattenshus               Studioblixtar                      Stjärnfilter
Ministudio + SB600           IR-filter                                   Halvtonat ND
 
Uppdaterad Oktober 2013

Anna

det här är kanske en liten för privat fråga, men jag undrar hur du har haft råd att köpa hela din kamera utröstning? :P

tack för en bra blogg

sv;Tack så mycket!

hejsan jag tycker första att du är otroligt duktig fotograf och fortsätt med det! men nu till frågorna först undrar jag om inte du kunde lägga ut och skriva lite om hur du fottar dina vattendroppsbilder och hur du får dem i ferg snälla det skulle verkligen underlätta för en nybörjare :D

och sedan undrar jag om du redigerar dina bilder som du tar på ex vattenfall så det ser helt magisgt ut med vattnet som forsars. och hur får du så fina färger i dina bilder? ohj förlåt oim du fick huvudverk av alla mina frågor men som jag sa svara gärna på bloggen så är du en pärla :D hahah men det skulle vara underbart !

skitsnygga bilder verkligen=)!!



jag undrar om det är okej om jag gör som du har gjort här ovan och skriva vad jag har för kamera utrustninig, tyckte det var skitsmart och jag som har slitit med att göra en massa inlägg om varje sak.. såå är det okej med dig, annars behöver jag inte göra det:)!!

Svar till sofie:



Tack så mycket! :))

Jag har gjort ett inlägg om hur jag fotar vattendroppar, du hittar det om du går in på "fototips" i menyn.

Det behövs ingen redigering för att få vattenfall att se ut så. Lång slutartid är det som behövs.

Färgerna blir rätt bra med min kamera, redigerar lite i Photoshop, du kan se vad jag använder om du kollar på "redigeringstips" i menyn :))

åh vad bra, så glad jag blir:D

Cazzy

hej jag älskar dina bilder ;o <3 du tar sjuuuukt fina bilder. :)



jag har tänkt att köpa en systemkamera & du som e så bra med systemkameror kanske kan säga vad du tycker om Nikon D3100? om du har någon,eller vet hur bra den e :)

Vilken härlig blogg du har, älskar den! :)

Ha det bra, kramar!

Hur mkt kostade 10-24 ?



HIhi grymt att du har nikon xD

Hur mycket pengar har du lagt ut på din utrustning? :)

hallå igen. jag har letat undervattenskamerahus hur länge som helst, men har bara hittat svindyra. vad kostade ditt? och vilket märke är det? måste man ha ett typ .. undervattensobjektiv då också? (:

Hej !

Har tamron 90mm egen motor ? ;)

Har din d80 också egen motor ? ;)

Ännu en gång, grymt snygga bilder ! ;)

hejsan hur tar du kort på en snöflinga ?

svara :

Anonym

Jag fattar inte hur man laddar ner Photoshop, kan du hjälpa mig?

ska snart köpa en system kamera & undar hur mkt ett minneskort kostar & vilket av dina objekt som är din favorit, hhähä :}

var har du köpt starfiltret ? ;)

underbar blogg! jag vill köpa ett nytt objektiv och jag funderar på Nikon AF 35/1,8G eller

Nikon AF 50/1,8D, vilket tycker du är bäst? ;)

Men OMG vilka fina bilder du tar :O är typ ic hock, alla är så vackra!! :)



kram

Jag tycker verkligen du är riktigt bra på att ta kort ! Jag älskar oxxå att ta kort fast jag tar kort med min mobil för jag har ej någon systemkamera.. :/

Frida

hur redigerar du dina bilder ? :)

Grymt fina bilder du tar! :D

Du är riktigt duktig fotograf, helt klart har jag hittat en ny fotoblogg att börja följa helt klart.

Jag tänkte fråga vad du rekomenderar för typ av objektiv när de gäller fotogafering av djur på långt avstånd, vilken typ och hur mycket mm den bör ha på ett ungefär.

Gilbert Mankell

Tjoo!!
När får vi se en recension av din nya kamera då?

Bajj bajj

Svar: Jag är inte bra på att skriva recensioner :P Men det kanske kommer.
Johanna Fåglund

Hej, superfina bilder du tar! Vilken "ihop sättning" med stativ/blixtar osv är bäst när man fotar djur i rörelse?
Är super foto intresserad men har ännu bara "start objektivet" till min kamera, jag vet inte vad jag ska köpa.. Det mesta jag fotar är då djur så som hästar & då vill man ju inte gärna ha suddiga ben eller bara fokus på benen men suddigt huvud.
Skulle vara kul om du svarade & kunde ge lite tips om just objektiv.

Tycker du att Nikon är bättre än Canon? :)

Svar: Jag gillar Nikon mer än Canon, men det är väl för att jag är mer van vid Nikon. Annars är det inte speciellt stor skillnad på kvalitén på bilderna på dom olika märkena.
Johanna Fåglund

Natascha

Hej! Jag har kollat mycket på bilderna du har tagit med Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR

Funderade på du skulle rekommendera objektivet till D7100, eller om jag inte får ut samma av detta objektivet på min kamera som på din? Vet att bränvidden istället kommer motsvara 105-450 mm.

Eller du kanske känner till ett annat som är bättre till inte fullformat kamera :)


Svar: Jag har aldrig testat en D7100, så jag vet faktiskt inte hur objektivet är på den. Jag själv är nöjd med objektivet, men att kameran klarar av högt ISO bra är en stor fördel eftersom man ofta får höja den. Tycker att du borde åka till en fotobutik och testa objektivet med din kamera och se hur det känns :))
Johanna Fåglund

Anonym

Hejsan! Brukar kolla din blogg då och då eftersom jag tycker du är en duktig fotograf och inspirationskälla! Jag funderar på att uppgradera till fullformat, från Nikon D7000, och undrar om du testat D750, och i så fall vilken av den och D800 som du har som du skulle rekommendera? Är orolig att min dator som har några år på nacken inte ska klara att hantera filerna från D800 så bra, och tänkte fråga vad du använder för dator, (om du vill svara på det), eller om du kan rekommendera någon bra? Undrar också om du använder separat skärm? Jättetacksam för svar! :)

Svar: Tack så mycket, vad kul att höra! :)) Har inte testat D750, så jag kan inte säga så mycket om den tyvärr. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min D800 och att byta till fullformat tycker jag är värt om man vill utvecklas ännu mer som fotograf. Det jag tycker du ska göra är att åka till en fotobutik och prata med någon som kan, och känna på kamerorna och se vilken du gillar mest :))
Min dator är inte heller den bästa och jag har inte haft några problem med bilderna. Kan bli lite segt efter ett tag om man gör panoraman eller så. Har en Toshiba laptop som nog är 4 år nu. Har inte någon separat skärm till den.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: