Ljusslinga

Första advent imorgon och nu är adventljusstakarna uppe och så :)) Pappa satte också upp en ljusslinga på utsidan, tog några bilder på den innan han satte upp den :P Mysigt med lite julstämning..



Alva

vilka inställnigar använder du när du tar bilderna när det är mörkt?

När jag gör det får jag bara jätte suddiga bilder p.g.a den långa slutar tiden..

Svar till Alva:



Använd stativ eller ställ kameran på något när du har lite längre slutartider. Annars kan man höja ison om man inte har något att hålla kameran mot.

Jag hade 1/40sek, f/1,8 och iso 125 på bilderna där uppe..

Fin bokeh du fick till. :)

Fina :)

har du några speciella inställningar när du fotar så det blir sådär "runda ringar" av det i bakgrunden eller är det något annat som gör så det inte bara blir en gröt :P

Sv. tack! :)

Åh va fina bilder :p

Mysig bild!

Riktigt mysiga bilder:D

Fin blogg!



Var gjärna med i min veckans blogg tävling!



MVH

Shackee.se

http://shackee.se/2010/11/30/veckans-blogg-4/


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: