Närbildsfilter

Jag beställde två st närbildsfilter i lördags och idag låg dom i brevlådan :))
Det är typ som ett förstoringsglas man skruvar på som gör att man har kortare närgräns. Alltså kan man gå närmare med kameran när man fotar. Jag köpte +4 och +10 för att kunna variera lite :P Valde att ta dom till mitt macro, men köpte en step up-ring så dom ska passa till mitt 50mm också :))
Tog lite bilder bara för att visa vilken skillnad det blir.. Har inte klippt bilderna eller nåt..
Köpt på tvspelsweb.se. Klicka -->här<-- för att komma till sidan med närbildsfilter. 


SVAR: Okej tack :)

anna andrén

hej kan du inte lägga upp photoshop tips och guider osv med typ allt möjligt även smågrejer skulle vara jätte kul!

Jag har också ett sånt closeup filter +4. Funkar superbra ju!:D

Är det smartast att köpa två stycken? Tex ett +4 och ett +10? Eller tycker du det skulle räcka med ett? Hm.. Finns ju så mycket jag vill ha på tvspelsweb.se men måste välja ut bara några saker.. ;)

Sv; Okej. Men jag har inget macro-objektiv. Har bara ett 18-55mm och ett 55-200mm med omkretsen 52mm (fattar du). Ska jag köpa båda storlekarna då? Så svårt, kan verkligen inte sånthär :) haha

Sv; Tack! :) Men är det svårt att få in fokus? Kan jag använda mig av autofokusen eller måste jag ställa in det själv när jag har close-up filter?

Sv; Okej :) Haha, det va inte alls länge sen jag upptäckte att man kunde ställa in fokusen själv ^^ så är inte alls bekant med det än. Har testat lite grann bara och tycker det är jättesvårt, men det är väl bara att öva och testa sig fram! :)

Adrina f

Vet du om det går att sätta +10 och +10 på varandra också? Om man har två st +10 allstå.

philip

Var har du kopt närbildsfiltren?

Sija

Hej, var har du köpt dom, har letat och letat men hitatr inte, snälla svara :)

vart köper du dina filter och kamerautrustning? :)) Tacksam för svar!

Jessica

Du fotar ju med en Nikon kamera, och jag undrar hur man ser på en Nikon vilket filter man ska ha till sitt objektiv, vilken storlek eller vad man ska säga vet hur man ser det på en Canon men inte Nikon.



Jätte fina bilder! :)

Ungefär hur mycket kostar det ? :)

Och är det smatast att köpa 2, istället för ett ? :D


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: