Källsjö

I fredags åkte jag, mamma, pappa och Viktor till Källsjö, ett litet ställe i närheten av Ullared. Vi brukar hyra stuga där på somrarna, men nu var den ledig denna helgen så då ville vi åka dit :))
Det var soligt på fredagen (första gången på hur länge som helst) så direkt när vi kom dit gick jag ut och fotade :P Efter ett tag ringde pappa och sa att vi skulle äta tårta (pappa fyllde år) så jag gick tillbaka och direkt efter gick jag ut igen och var ute tills solen hade gått ner :P På kvällen kollade vi på tv och spelade kort :))

På lördagen vaknade vi tidigt för att vi skulle till Gekås (Ullared) och shoppa. Vi kom fram vid 07.40 och slapp stå i kö för att komma in. I början var det väl inte såå farligt mycket folk, men efter en stund var det verkligen knökat! Jag har aldrig varit där när det vart så mycket folk och jag har vart där ett antal gånger. Det värsta är ju när folk inte tänker och står med sina kundvagnar så att inte andra folk kan komma fram. Visst att man inte alltid kan flytta på sig, men det är störande när folk inte bryr sig. Och sen när det blir stopp och folk tror att dom kommer snabbare fram om dom trycker lite med kundvagnen i ryggen på personen framför. Blä på sånt! Det var verkligen jobbigt att gå där inne, men jag hittade en del grejer iaf :))
När vi kom ut var det en låång kö för att komma in :P Hehe, tur att man slapp det iaf.
Hade inte sovit mycket natten innan så när vi kom tillbaka till stugan gick jag och la mig och sov. Var helt slut :P Sen när jag vaknade gick jag ut och fotade igen :P Det var inte lika bra väder som fredagen, men det regnade inte iaf :P Gick åt andra hållet denna gången, visste att det fanns lite vatten där man kunde fota. Det var mycket mer vatten nu än i somras :P
När jag kom tillbaka åt vi middag (smörgåstårta) och spelade mer kort på kvällen :))
Det var en mysig helg :))

Här är en hel del av bilderna som jag fotade.. Kanske lite många, men det fick bli det :P
Klicka på dom för att se dom större!







Gick bakom båthuset och fotade.
Dom här två bilderna har jag gjort till HDR av tre st bilder
som jag tog för hand samtidigt som jag satt fast i en taggbuske :P





Det brukar finnas en strand här,
men det har regnat så mycket så att man inte såg den mer




I det första huset här nere bodde vi


Andra dagen, Lördagen. Inte lika bra väder :P


Hade behövt stativ när jag fotade vattnet, plus att det började bli mörkt




Smörgåstårtan som mamma hade gjort :)) Jättegod!


Anonym

fina bilder och fin blogg:D<3

älskar bilderna !

Resor inom Sverige är ändå resor så länge man inte är hemma och så länge det är mer än några timmar :) Ser mysigt ut ^^ Varför badade du inte? Höhö!

Åh så fina bilder: D du är så duktig på foto och redigering :D faschinerad:D

massa snygga bilder!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: