Julafton och julklappar

Julaftonen spenderades hemma hos mina kusiner. Vi kom en liten stund efter Kalle Anka hade börjat (så jag missade ju det bästa ;o).
Vi åt julmat, fast jag äter typ inte så mycket av det som finns på julbordet :P och efter en stund kom tomten :D haha. Vi brukar inte ha tomte, men eftersom Maya är med nu (hon är 9 månader) så måste vi ju ha det :))
Sen hände det inte speciellt mycket efter det ;p förtuom att alla åt gröt (som jag inte äter heller :P) och Sebastian och morfar fick mandeln. :P Haha, ja, det fanns två st :P
Idag ska jag nog få julklapp av Rasmus också :))

Julklapparna:
Jag har fått ett nytt stativ, ett Velbon Sherpa 435. Mitt gamla stativ klarar inte riktigt vikten till min kamera, den har ramlat av några gånger från stativet.
Sen har jag fått en extern blixt till kameran :D En Nikon Speedlight SB-600. Riktigt bra :D Fick en sån blixtdiffusor som gör ljuset mjukare också.
Av Viktor fick jag ett nummer av tidningen DigitalFoto och av mormor och morfar en kokbok + pengar :))
Här är iaf bilder på två av julklapparna :P

Stativet. Bilden är från Velbon.com

 

Visst är min bebis söt nu :D


Jättesöt :D

Lisa :)

vad har du för kamera? :)

Hur kommer det sig att du har vänsterhanden på avtryckaren?

Ja tack till en sån blixt :D

Svar till "Rolf"

Bilden är tagen i en spegel ;P Därför ser det ut som jag har den på vänster sida :P

Jag fick också ett sånt stativ i julklapp :) Du tar jättefina bilder!!

EEEMMAAAAH @ BDB

Hur mycket kostade allt det där dig? ;)

Svar till "EEEMMAAAAH"

Det kostade inte mig någonting eftersom det var julklappar :P Men för mina föräldrar blev det runt 4000kr

Är stativet du fått bra ? tänkte nämligen köpa ett sånt. Är det bra att fota med när man har kameran åt sidan ? :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: