Teneriffa 14 Januari 2018

Klockan halv 4 på morgonen ringde våra klockor. Vi packade ihop det sista och blev upphämtde av mamma som skulle köra oss till Landvetter flygplats. Allting gick snabbt och smidigt och vi kunde boarda planet ganska tidigt. Det var bara två säten bredvid varandra vid fönsterplatserna, så vi kunde sitta lite för oss själva, vilket var härligt. Det var mörkt den största delen av flygresan, men efter några timmar började solen gå upp och vi hade soluppgången på våran sida. När vi närmade oss Teneriffa kunde vi se ön utanför fönstret med Teide som stack upp ovanför molnen, det var en väldigt häftig syn.

När vi senare var framme på hotellet (Teide Mar) fick vi ett rum på översta våningen med utsikt mot poolen, Teide (som dock var bakom molnen denna dagen) och lite, lite havsutsikt. Vi packade upp och vilade en stund, sen gick vi ner mot stan och strandpromenaden. Vi gick ner på den svarta stranden, satte oss och tittade på surfare bland dom höga vågorna och sen gick vi vidare och kollade runt i stan. Vi åt sedan en god middag på en restaurang med utsikt över havet med vågorna som slog emot bergsväggen precis under oss. Det blev en bra första dag på Teneriffa och födelsedag för Tobias :))

Så fina bilder!! Känner igen mig från bilderna du tagit från flyget :D

Svar: Tack!! Vad kul:p Får se om du känner igen dig på någon mer bild sen då 😉
Johanna Fåglund

Kommentera

E-postadress: (Bara jag som ser den)