Oväder

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR // Nikon AF-S 70-300mm F4.5-5.6G IF-ED VR
 
Under eftermiddagen idag drog det in ett åskoväder över Göteborg. Jag som har en sån bra utsikt ville ju såklart fota det, men från början var det på fel sida av huset. Efter en stund började jag kunna se det från min sida också, men det var rätt långt bort. Jag sprang in och hämtade min telezoom istället för vidvinkeln, när jag bytt objektiv ställde jag om inställningarna och tog en testbild. Just då kom en jättestor blixt, exakt där jag hade min kamera riktad och precis under den halva sekunden som jag tog bilden! Hur tur får man ha?? Det var den enda blixten jag fick med idag, det är svårt när det fortfarande är ljust ute, men är ändå nöjd med den jag fick på bild :)) 
 
Lite senare när solen gick ner blev molnen helt rosa/röda. Så himla häftigt att se! Älskar sånt här väder :D Det får gärna blixtra lite mer under natten, är lättare att fota då när man kan ha längre slutartider och det blir lite finare än på dagen :p 

Anonym

Härlig bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Härlig bild! Dock ogillar jag åska

Svar: Tack! :)) Det gjorde jag också förr när jag var mindre, livrädd var jag, men nu vill jag bara fota det :p
Johanna Fåglund

Sååå fina bilder :D

Svar: Taack 😄😄
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: