Solnedgång och norrsken

Igår fotade jag himlen två gånger, först i solnedgången och sen när det blivit mörkt med stjärnor och norrsken som dykt upp över himlen. Jag läste på norrskenssidan på facebook att folk såg norrsken långt ner i sverige och när jag tog en testbild från balkongen kunde jag ana lite grönt (bor i södra Göteborg, så när man ser härifrån på bild är det ändå ganska mycket), så jag kunde ju inte låta bli att övertala Tobias att åka med ut till havet. 
 
Vi kom fram vid 21-tiden och det var molnigt ;o Det hade inte synts några moln alls hemma, men man kunde se borta i horisonten att det var lite norrsken. Vi tänkte att vi väntar och ser om det blir bättre och rätt som det var försvann molnen och norrskenet blev starkare och högre på himlen och till slut kom det en peak (när det blir pelare som dansar på himlen). Efter några minuter drog det in nya moln och vi kände lite regndroppar. Klockan var ganska mycket och vi kände oss nöjda, så vi packade ihop och gick tillbaka mot bilen. Då började det ösregna ;o Vi var helt blöta när vi kom fram till bilen, men det var tur att det inte kom några minuter tidigare, så vi i alla fall fick sett den peaken där i slutet :p 
 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
 
Om ni vill får ni väldigt gärna gå in här och nominera mig till årets fotobloggare på blogg.se. Det skulle göra mig väldigt glad :)) 

Men WOW! Vilka bilder alltså!

Svar: Tack så mycket! 😁
Johanna Fåglund

Dör så fint!

Svar: Tack! 😀
Johanna Fåglund

Åh så himla vackert!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Helt fantastiska bilder!

Svar: Tack så mycket Amanda :))
Johanna Fåglund

Wooow vilka fina bilder!!

Svar: Tack snälla :))
Johanna Fåglund

Vilka fina norrskensbilder! Hoppas att man får se det någon dag, det kanske kan komma östkusten också. :)

Svar: Tack så mycket 😊 du får hålla koll i norrskensgruppen på Facebook och ta dig ut till ett bra ställe när det verkar bli mycket norrsken så kommer du få se det 😁 Jag trodde aldrig att jag kunde se det härifrån heller.
Johanna Fåglund

Så häftigt och läckert :) Två kvällar denna vecka hade vi också... tyvärr orkade jag bara en natt... Härlig bild på er båda 😊

Svar: Tack så mycket! Ja, det är inte lätt att orka sig ut varje natt, men vad bra att du fick se det en av kvällarna i alla fall :))
Johanna Fåglund

Wow! sååå vackra bilder! Norrsken är ju så läckert. Har tyvärr aldrig fått se det, men vet att vi haft det här i Lidköping också fast jag har missat det :(

Svar: Tack så mycket! Vad synd! Du får ha koll i norrskensgruppen på facebook, så kanske du får se det nästa gång :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: