Favoritblomma

Nikon D800 // Nikon AF 50/1,4G
 
Lupiner är ju verkligen såå fina, det är min favoritblomma som finns ute i naturen på sommaren. Tyvärr har jag inte fått fotat några i år och nu är dom ju typ helt utblommade. Tycker det är svårt att få ett bra tillfälle att fota dom eftersom jag nästan bara ser dom vid vägkanten när jag kör bil och inte kan stanna. Stannade dock en gång för att plocka en bukett lupiner för några veckor sen, men det blev inga bilder då. Skulle verkligen vilja fota ett stort lupinfält någon gång! Här uppe är i alla fall en bild som jag fotade för några år sen. 
Vilken är eran favoritblomma som finns ute i naturen på sommaren? :)) 

Lupiner är en av mina favoritblommor, får man får väl ha fler?? :) när jag flyttade till hus var det första jag planterade just lupiner vilket många säger är ogräs!!! Det finns ju hur många som helst som blommor under sommaren. Jag älskar doften av liljekonvalj, hittade en ny blomma jag aldrig sett förut ( finns på ett inlägg från igår ) som hänger som klockor i pastelliga färger. Fick reda på att blomman är en lök! Pioner är vackra, vallmo.. Gud. Skulle kunna hålla på i evigheter. Något jag vill fota är lavendelfält.. har jag tur kanske jag hittar ett sånt i Skåne ..

Svar: Ja, man kan ju ha hur många favoritblommor som helst:)) lupiner kommer jag också plantera om jag flyttar till hus nångång! Dom var jättefina, dom små klockorna i ditt inlägg! Hoppas du hittar ett lavendelfält att fota ☺
Johanna Fåglund

Lupiner är verkligen fina! Speciellt i motljus :)
Supervacker bild! :D

Svar: Ja, verkligen! Tack så mycket 😊
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: