Hogwarts

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Denna bilden har jag hållit på med ett tag nu. Bilden på Hogwarts fotade jag på Harry Potter Studios och himlen har jag fotat från min balkong. Jag tyckte att den riktiga bakgrunden till slottet var lite tråkig, så jag testade att lägga in en annan himmel och det blev ju rätt så mysigt faktiskt. Det var inte svårt att göra, det jobbiga var bara att välja vilken bild jag skulle ha som bakgrund. Har testat massor av olika himlar, men det blev denna och till slut blev jag nöjd efter massa småpill. Har beställt denna som en tavla nu somvi ska ha i sovrummet, det är därför jag gjorde den svartvit. Har beställt en till tavla till vardagsrummet också (äntligen), fast med ett annat motiv då. Kan visa den när vi får den.
Skulle ni vilja se fler versioner av denna bilden med olika himlar? :)) 
 
I helgen har jag och mamma suttit massa timmar med att sortera alla gamla foton dom har hemma eftersom hon har köpt nya fotoalbum. En del satt redan i gamla fotoalbum, men dom tog vi ut och många låg i dom där fickorna man fick när man framkallade förr, så det har varit lite jobbigt om man ville kolla igenom fotona. Nu har vi i alla fall sorterat (och rensat) alla bilder efter årtal från slutet av 70-talet fram till 2006 (typ 1200 bilder blev kvar). Sen tog det stopp med den analoga kameran och alla bilder vi har sen dess är digitala. Så vi har gått igenom bilder på datorn också och valt ut några som jag har beställt framkallning på (typ 460 stycken blev det :p). Nästa helg blir det nog att sortera dom nya bilderna (om vi fått dom) och sedan sätta in i albumen. Jobbigt bara att alla inte kommer få plats, utan det hade behövts tre album till, haha.. Visste inte att det var såå mycket bilder. 

Så himla häftigt! 😀

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Men åh så fint det blev!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Wow! Vilken otroligt häftig bild. Det känns som man sugs in i mitten mot borggården.

Svar: Tack så mycket! Kul att höra :))
Johanna Fåglund

jääävlar vad häftigt!! sjukt bra jobbat johanna! :D

Svar: Tack så mycket Malin! :D
Johanna Fåglund

Magisk bild! Alltid lika kul att se sina bilder i fysiskt format och att ha sina egna bilder på väggen. :)

Svar: Tack! Ja, det är det verkligen! Jag har dock väldigt få tavlor hemma, har för många bilder att välja mellan så får alltid sån beslutsångest 😂
Johanna Fåglund

Wow, grym idé och riktigt snyggt gjort!! Fick verkligen lust att testa på en av mina egna bilder hehe... :D

Svar: Tack så mycket! Gör det, väldigt kul att få det lite mer verkligt :D
Johanna Fåglund

Riktigt snyggt! Känns som om man dras in i filmen direkt.

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Sjukt snygg foto:)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Maria

Kan du inte berätta lite om dina fototillbehör. Så som väska, stativ, filter mm? :)

Svar: Det skulle jag kunna göra :)) Ska försöka hinna skriva ihop ett inlägg om det i veckan.
Johanna Fåglund

Supersnyggt! Jag skulle gärna se vilka olika varianter du provade :D

Svar: Tack! Vad kul! Jag kommer lägga upp fler någon dag :))
Johanna Fåglund

WOW! Jag skulle verkligen också vilja fara dit!!! :)

Svar: Det borde du göra någon gång, såå himla häftigt där!
Johanna Fåglund

Sjukt snygg bild!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åhh alltså denna bild är sjukt underbar! :)

Svar: Taack!! :D
Johanna Fåglund

Sjuuuuuk snyggt :D

Svar: Taaack :D
Johanna Fåglund

Wow, så snyggt :D Jättehäftigt, kommer bli supercoolt som tavla!
Jag ska till Harry Potter Studios om en månad, längtar såååå :D

Svar: Tack! :D Åh, vad roligt!!
Johanna Fåglund

Vad fint det blev <3

Svar: Tack så mycket:))
Johanna Fåglund

Men wow! Så fint!

Svar: Åh, tack :))
Johanna Fåglund

Men herre gud vilken otroligt vacker bild!
Hade varit kul att se den i färg också!

Svar: Åh, tack! Får se om jag kanske kan visa den i färg också.
Johanna Fåglund

Vad fin bild :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Snyggt. 👍 Hade varit roligt att se den i färg också. :)

Svar: Tack! Kanske kan lägga upp den i färg också:))
Johanna Fåglund

Det blev snyggt! Passade bra med en lite "mystisk" himmel till det slottet :-)

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Bra jobbat, ser grym ut. Du måste göra posters på den ;) Förmodar att ni var på studion utanför London och var det värt pengarna? Sist vi var där var det slutsålt och blev ingen studio.

Svar: Tack så mycket! :)) Ja, det var där vi var. Helt klart värt pengarna, ska kanske åka dit igen senare i år. Vad tråkigt att det var slutsålt för er :/ Vill du se bilder har jag massa under min kategori London 2016 i min meny :))
Johanna Fåglund

Wow, vilken sjukt snygg bild!

Svar: Tack!! :D
Johanna Fåglund

Sjukt snygg bild!

Svar: Tack snälla du :))
Johanna Fåglund

Supersnyggt!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

jädrans vilken snygg bild - vad duktig du är!

Svar: Åh, tack snälla:D
Johanna Fåglund

OMG!!! Snyggt

Svar: Tack!! :D
Johanna Fåglund

Josefine

Förstår att du beställt den som tavla, så häftig ju! :)

Svar: Tack! Den blev bra i så stor utskrift, måste bara köpa en ram som passar :D
Johanna Fåglund

Men så snyggt det blev!

Svar: Åh, tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Wow! Helt fantastiskt! 😍

Svar: Taack!! :D
Johanna Fåglund

Har bara ett ord; WOW!

Svar: Tack!! :D
Johanna Fåglund

Fantastiskt :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh sjukt snygg bild!!!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

vilken läcker kombination!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Gud vilken bild!! Så sjukt begåvad <333 Är själv ett Harry Potter fan! ;D

Svar: Åh, tack så mycket! Dom böckerna är ju bara bäst (och filmerna med:p) :D
Johanna Fåglund

wooow :D

Svar: :D
Johanna Fåglund

Wow, vilken sagolik bild!

Svar: Åh, tack!! :D
Johanna Fåglund

Wow! Såååå häftig!

Svar: Tack så mycket!!
Johanna Fåglund

En vacker bild som är snyggt beskuren !Bra jobbat!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: