En långpromenad i skogen

Uppe på klippan till vänster stod jag när jag tog bilden ovanför
 
När man inte har sitt macro med sig funkar vidvinkeln rätt bra för närbilder också :p
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Igår kände jag och Tobias för att gå en lite längre vandringsled i någon skog med Elton. Vi googlade lite och fick upp Ranebo naturreservat som såg fint ut, så dit åkte vi. Vi visste inte riktigt hur lång vandringsleden var, men den såg inte för lång ut i alla fall (13km blev det). Det var så fint med flera utsiktsplatser och massa skog täkt av mossa, mysiga sjöar med klart vatten, men i slutet blev det riktigt sumpig mark, inte lika kul att gå i det. Det tog ganska lång tid att gå denna vandringsleden, över 5 timmar! Fast då hade vi stannat rätt länge också på flera ställen så Elton fick vila (även om han helst bara ville springa runt och utforska allt hela tiden :p) och gått lite fel i slutet :p Blev en väldigt mysig dag i skogen iaf :)) Dock mycket fästingar. Vi har plockat 5 stycken på Elton och både jag och Tobias har haft var sin krypandes på oss ;o Dom är verkligen äckliga! Hoppas vi slipper se fler nu. 

wow vilka foton =)

ha en bra kväll
kram

Svar:
Johanna Fåglund

Johanna

Superfina bilder! Nordisk skog är verkligen fantastiskt vacker! :)

Svar: Tack så mycket! Ja, verkligen! Det är så bra att ha sånna platser nära :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så fint och mysigt!
Trist med fästingar, det är så dumma och onödiga djur.

Svar: Det var det :)) Ja, ellerhur! Vad gör dom ens för nytta? :o
Johanna Fåglund

Vilka fina och ljuvliga bilder

Svar: Tack 😄
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: