Stugan

Igår frågade Jennie om jag ville åka till hennes sommarstuga och sova över. Vi har känt varandra i 20 år nu och har sen vi var små sagt att jag ska åka med henne dit, men det har aldrig blivit av. Nu har dom sålt huset och vi var ju tvugna att göra detta innan den nya ägaren flyttar in i november. Så igår kväll åkte vi dit. 
 
Jag har hört massa historier om detta huset om konstiga ljud och sånt som dom har hört, så lite läskigt skulle det vara att sova där. Först packade vi lite saker som vi skulle ta med hem, gick upp på vinden, men det var för mörkt för att kunna hitta något där just då. Så vi satte oss i soffan och kollade på film, The conjuring 2 blev det. Uppskrämda och iskalla gick vi och la oss på golvet i våra sovsäckar. Det fanns inga element, så det var verkligen kallt, det till och med kom rök ur munnen när man andades :p Men min sovsäck håller värmen bra, så slapp frysa under natten. Jag hade svårt att somna och sov väldigt dåligt, men vi hörde iaf inga konstiga ljud :p 
 
På morgonen gick vi upp på vinden igen nu när vi kunde se lite bättre och jag tog några bilder. Vi packade ihop och åkte hemåt. Man kunde ju inte riktigt stanna i huset när det var så kallt, 8 grader hade vi där inne. Så nu har vi fått gjort detta i alla fall och det blev en bra kväll :)) Kul att bara göra något sånt här lite spontant ibland :p 
 
Här låg vi och sov :p
 
Vinden. Vi båda tycker om vindar. När vi var små och var hemma hos Jennie, brukade vi sitta uppe på hennes vind och måla och sånt :p haha 
 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Vad mysigt det ser ut!

Svar: Det var det! Om man bortser från kylan:p
Johanna Fåglund

åååhhh och brrrr, låter spännande, läskigt och lite mysigt ,
fina bilder du knäpper, sista bilden var väldigt fin !

Svar: Det var det, både mysigt och läskigt på samma gång, och iskallt :P Tack så mycket, så roligt att höra :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: