Nytt sminktema - Januari

I år kommer jag ha ett nytt sminktema där jag lägger upp en sminkning i slutet av varje månad. Kan ju inte sluta med det nu när jag haft det dom två senaste åren :p (mina gamla teman kan ni se här och här)
Jag tänkte lite på vad som skulle vara kul att göra, ville ha något med olika färgkombinationer som man kan göra lite roliga saker med. Har länge velat göra sminkningar inspirerade av dom olika disneyprinsessorna (även dom som inte är "riktiga" prinsessor i filmerna) och tänkte att jag skulle kunna ha det som ett tema och göra tolv stycken, så det fick det bli :D 
Ska försöka ta en prinsessa som passar till månaden så gott det går och såklart blev ju Elsa från Frozen först ut nu i januari som ni ser här under (hade massa vitt glitter som tyvärr inte syns på bilderna).
 
Har inte riktigt planerat alla månader än, det finns ju fler prinsessor än tolv. Så är det någon speciell ni skulle vilja att jag tar med? :))  
 

Inspirerande :)
❤️Amanda

Svar: Tack! Så kul att höra :))
Johanna Fåglund

Woow, helt magiskt snyggt!! Shit, vad du är duktig! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Riktigt effektfullt!! Jag har mycket kvar att lära ser jag! :)

Svar: Tack!! Det har jag med :)) Men man får öva, så lär man sig med tiden :p
Johanna Fåglund

Sandra

Belle från Skönheten och odjuret :D

Svar: Belle hade jag tänkt att ta med :))
Johanna Fåglund

Vilken bra idé! Skulle gärna se en Cinderella-sminkning. Svårt att fatta att det går att göra så coola grejer med smink, du är verkligen duktig.

Svar: Tack så mycket!! Askungen är ju ett måste att ta med i ett sånt här tema :D
Johanna Fåglund

Så snyggt!! Wow! Inspirationen syns tydligt. Riktig konst ju. :)

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Josefine

Kiara från lejonkungen 2! Tror det kan bli effektfullt :D

Svar: Åh, henne har jag inte ens tänkt på. Bra idé :))
Johanna Fåglund

Superfint! Mina favoritprinsessor är Cinderella och Ariel, så skulle gärna se dig göra dem :)

Svar: Tack! :)) Dom är ju så klassiska så dom måste ju vara med :D
Johanna Fåglund

Maya

Skulle vara SÅ kul om du kunde berätta vad du använde också!

Svar: Ska försöka komma ihåg att göra det :)) Fast oftast är det 120-paletten och en till palett utan namn jag har till ögonskuggorna.
Johanna Fåglund

Maria

Pocahontas passar ju jättebra i Augusti/September :)
Annars skulle jag vilja se Snövit och Mulan :)

Svar: Tänkte också Pocahontas till någon av dom månaderna. Mulan är min favorit så hon ska klart vara med :D
Johanna Fåglund

Ariel, Pocahontas, Meghara. Och något coolt från lejonkungen

Åh och min favorit Rapunzel från Trassel

Svar: Tack för alla tips :D Rapunzel är en av mina favoriter också (efter Mulan :p), så hon kommer definitivt vara med :D
Johanna Fåglund

Du börjar ju stenhårt redan på första sminkningen! :) Jasmine, Esmeralda och Tiana hade också varit några roliga att se vad du kan koka ihop :)

Svar: Hehe tack! :P Jasmine och Esmeralda kommer vara med har jag tänkt. Tiana kanske, vet inte om jag har planerat alla nu eller om jag hade någon kvar :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: