Norge 7 Juni 2016 - Cykeltur till Trollväggen

Nu har jag äntligen redigerat lite fler Norgebilder. Dagen efter att vi gått Romsdalseggen hade vi inte planerat något speciellt, men vi ville ut och göra någonting runt om i närheten. Var var ju rätt sega i benen sen dagen innan, men vi bestämde oss för att hyra cyklar. Vi hade ju sett Romsdal uppifrån redan, så nu ville vi se det ur en annan synvinkel :)) Vi pratade med hon på campingen som vi hyrde cyklarna av och hon visade en bra väg att cykla. Först till Trollväggen, sedan tillbaka en bit, över på andra sidan vattnet, mot Åndalsnes och tillbaka till campingen. 
 
Det hela började med att vi cyklade fel :p Men när vi hittade den lilla cykelvägen var det lätt att hitta rätt. Jag har ju sett Trollväggen när vi kört förbi med bilen och när vi var uppe på Litlefjellet för två år sedan, men det var mycket häftigare såhär. Allting blev iofs mycket häftigare av att se det från cykeln istället för bilen. Vi stannade en stund och åt våran lunch med Trollväggen som utsikt medan jag gjorde en timelapse som jag lägger upp en annan dag. Det började dra in lite moln och vi tyckte att vi hörde åska, men jag vet inte om det var det. Vi cyklade vidare tillbaka mot Åndalsnes, det blev molnigare och kallare och det kom några regndroppar, men utsikterna vi hade var oslagbara. Till slut efter en jobbig uppförsbacke var vi tillbaka på campingen igen efter några timmar ute med cyklarna. Det var verkligen häftigt att få se allting på detta sättet och det var klart den finaste cykelturen jag varit på :)) 
 
Redo att köra iväg :p 
 
Cykeln matchade med min väska :)) 
 
Blev glad när jag såg detta. En sån här bild med lupiner och berg ville jag verkligen fota på denna resan:)) 
 
Här stod vi en stund och tänkte att det hade varit häftigt om tåget kom. Tror ni inte att det kommer då efter att vi hade lagt ner våra kameror och skulle cykla iväg ;o 
 
Uppe på berget till vänster, bredvid Romsdalshorn var vi för två år sedan :)) (bilder här)
 
Jag fick en kompis :)) 
 
En väldigt söt kompis :D 
 
Ett annat tåg fick jag iaf med på bild, men ett mycket kortare och inte lika fint som det förra. 
 
Vid Trollväggen. Vi cyklade inte hela vägen fram till den, tyckte att det var bra här :)) 
 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Är riktigt dålig på att kommentera din blogg, men lovar att jag läser vartenda inlägg noga och gapar lika mycket varje gång jag ser dina magiska bilder!

Svar: Tack så mycket Kul att höra! Jag är dålig på att kommentera, jag med, men jag läser din blogg också :))
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder du bjuder på! Den med lupiner i förgrunden och bergen i bakgrunden var verkligen superfin!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Vad fina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh vad vackert :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: