Superblodmånen över havet

Jag slänger upp en till bild från i morse när jag var ute vid askimsbadet och fotade superblodmånen. Denna har jag lagt ner lite mer tid på att redigera än dom andra i förra inlägget. Ville få fram känslan som man fick när man såg det på riktigt. Så jag har tagit en egen exponering för månen för den skulle blivit alldeles för ljus annars och inga detaljer eller den fina färgen hade synts. Och eftersom jag fotade med vidvinkel såg den väldigt liten ut, vilket den inte var i verkligheten, så jag förstorade upp den lite också. Jag blev ganska nöjd med denna, gillar dimman som låg över havet och att man såg så många stjärnor även om den är fotad i Göteborg.
Att den första bilden i mitt förra inlägg blev väldigt uppmärksammad av blogg.se var jätteroligt! Och alla fina kommentarer jag fått, man blir så himla glad! 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR 

Sjukt fin bild :D

Svar: Tack Annika :))
Johanna Fåglund

Du är värd all uppmärksamhet som du får för du är så otroligt duktig! Och denna bilden är så fin att det inte ens känns som att de är på riktigt :D Nästan så jag önskar att jag kunde skicka upp dig i rymden för dom bilderna skulle ha varit magiska om något :D

Svar: Åh, vad snäll du är! Tack så mycket! :)) Haha det hade vart häftigt att fota från rymden :D
Johanna Fåglund

Va roligt att du vann två biobiljetter för din bild, den är helt magiskt vacker! :D

Svar: Ja, det var väldigt roligt :)) Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Anonym

Vad hade du för inställning när du fokuserade på månen? O när du fokuserade på resten? Räckte det med att klippa ihop 2 bilder? Kan du inte visa originalbilderna för de båda exponeringarna o sen visa hur du redigerade?? :)) du är en sååå duktig fotograf!!

Svar: För bakgrunden hade jag 30 sek f/4 ISO 1250, och för månen 2 sek f/5,6 ISO 1250. Det blir väldigt jobbigt att visa hur jag redigerat då jag gjort massa olika småändringar för att få det att passa ihop. Så kan tyvärr inte göra ett sånt inlägg. Kanske finns om man googlar på det :))
Johanna Fåglund

Åke

Härlig känsla! Så fint du förmedlar 👍

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Otroligt vacker bild!
Som någon skrev här ovanför; du förtjänar verkligen all uppmärksamhet du kan få för dina fina bilder!!

Önskar innerligt att jag också varit uppe och fotat månen förra morgonen. Men tyvärr låg jag i feber hela helgen, ända till söndagkväll, och jag skulle upp på jobbet måndag morgon. Därför var jag tvungen offra månen, men när jag ser alla bilder igår och idag så ångrar jag mig nästan ;-)

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir! :)) Åh, vad tråkigt att du skulle vara sjuk :( Synd att du missade det :/
Johanna Fåglund

Sjukt snyggt ju! :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jättefint!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

vacker bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Verkligen fin bild!!!

Svar: Tack Emma! :))
Johanna Fåglund

Snyggt!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Nydelig!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jätte cool bild!! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Underbart vackert. :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så läcker bild!!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: