London 6 April 2015 - By night

Vi hade haft en lång dag på Londons gator och klockan var runt 10 på kvällen när vi var tillbaka på hotellet. Men vi skulle inte stanna där länge, utan vi skulle bara hämta lite grejer och gå ut igen och fota kvällsbilder. Vi började med att åka till Westminster för att fota vid Big Ben och London Eye igen. Härligt att kunna gå där utan att det var så mycket folk som det var tidigare på dagen när vi var där. Tiden gick väldigt fort och helt plötsligt hade vi varit där i en timma och fotat :p 
Vi gick tillbaka till tunnelbanan för att åka till Tower Bridge. Detta skulle bli mitt tredje försök att få bilder på den, det har inte gått så bra dom tidigare gångerna jag tänkt göra det. Första gången blev vi tillsagda att inte fota där vi stod, så vi fick gå över bron. Det tråkiga var bara att dom höll på med bygge där, så det blev inte alls bra bilder (fick bara en precis innan vi blev tillsagda). Andra gången stannade inte ens tunnelbanan på stationen pga något ombygge, så det blev inte av då heller. Men nu skulle jag ha mer tur trodde jag. 
Vi hade ju inte tänkt på tiden, så vi hade bara 25 minuter på oss att komma tillbaka till det sista tåget för natten. Vi sprang ner den vägen vi hade gått tidigare på dagen, men dom hade stängt två stora grindar, så vi kom inte fram!! Vi visste inte hur vi skulle komma runt heller och det var en bit kvar, så vi hade inte hunnit leta efter en bättre väg.. Det gick ju att komma fram den vägen första gången jag var där på natten.
Jag försökte ta en så bra bild som möjligt innan vi gick tillbaka till tunnelbanan igen. Så himla tråkigt.. Men nästa gång jag är i London får jag göra ett fjärde försök istället och hoppas det går bättre :P 
Vid 1-tiden på natten var vi tillbaka på hotellet. Då hade vi varit ute i ungefär 15 timmar så vi hade väldigt ont i våra fötter efter att ha gått så mycket. Det var härligt att gå och lägga sig då :P 
Detta var sista inlägget för andra dagen i London. Nästa dag skulle vi åka hem, men vi hann med en del grejer innan som kommer i ett annat inlägg :)) 
 
London Eye var röd denna gången, sist jag fotade den på natten var den blå :)) 
 
Gillade det stället vi hittade under dagen, så det blev kvällsbilder där med :p 
 
Jag fotar :p 
 
Massa fult ivägen ;o Det hade blivit så fint med månen och allt om vi bara hade kommit förbi dom dumma grindarna! 
 
Såhär fick jag stå och ta den bilden ovanför :p 
 
På väg tillbaka med sista tåget för natten.. Vi var typ helt själva där.  
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Samsung Galaxy s3 / Iphone 6

Vart bodde ni när ni var i London?

Svar: Hotellet hette Radisson Blu Edwardian Grafton och låg precis vid stationen Warren Street :))
Johanna Fåglund

Fina bilder :D

Svar: Tack Annika :))
Johanna Fåglund

Okej var det dyrt där?

Svar: Jag vet faktiskt inte. Pappa hade poäng som räckte till två nätter som vi använde.
Johanna Fåglund

Jaha okej nä då är det svårt att veta :P

Svar: Hehe ja :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: