Lila

Nu har jag (äntligen) fotat några bilder på mitt hår och här under ser ni hur det ser ut. Jag ville göra något annorlunda denna gången. Jag var så trött på mitt hår, behöver göra något nytt ibland som när jag färgade luggen rosa för massa år sedan, hade svart underhår eller när jag klippte en sidecut. Denna gången fick det bli en ombre med brunt och lila och jag är jättenöjd med det, lite ovant bara att se sig själv i spegeln haha :p 
 
En före och efterbild också. Det är en inpackning med färgpigment som hon använt och jag fick en tub med mig hem för att fylla i när det behövs. Jag har gjort det en gång för det bet inte riktigt tag i allt hår och ska nog göra det imorgon igen för det har fortfarande inte fastnat helt överallt. 
 
Nikon D800 / Nikon AF 50/1.4G / Samsung Galaxy S6
 
En annan lite mer läskig sak. Igår kväll var det skottlossning här utanför! Vi bor i ett vanligtvis rätt lugnt område, men inte igår tydligen. Det var på gatan som vi ser från vårat vardagsrumsfönster, där jag alltid brukar gå med Elton när han är hos oss. 
Vi hade varit på Frölunda Torg och jag skulle släppa av Tobias och köra hem bilen till mamma och pappa. När Tobias var på väg till portren hörde han hur det small. Jag hörde ingenting eftersom jag precis hade åkt iväg. 15 skott hade dom skjutit och det var antagligen det sista som han hörde. Så vi var i närheten precis när det hände ;o 

Men usch vad obehagligt! :(

Håret blev jättefint i alla fall! Jag älskar lila och jag själv många gånger funderat på att färga det någon nyans av lila. Vågade färja underhåret mörklila ett tag, men skulle gärna ha det så är ljust och härligt. Men vi får se.. Sista bilden på dig är superfin, färgerna framhäver dina ögon så fint! :) Kram

Svar: Ja, verkligen! Tack så mycket :)) Den färgen som jag har är väldigt bra (Revlon nutri color creme), man kan också blanda den med någon vit i samma märke läste jag, så man får en ljusare lila nyans. Fast då måste man nog ha väldigt ljust hår innan för att det ska synas bra.
Johanna Fåglund

Riktigt snyggt ju!

Fy vad obehaglig upplevelse!

Svar: Tack :)) Jaa!
Johanna Fåglund

Men gud så snyggt! :D :D

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Men guuu vad snyggt håret blev! Riktigt, riktigt fint :)

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Jag måste erkänna att det tog två väldigt långa sekunder att fatta att det var dig jag kollade på då när vi hälsade på Gekås haha.

Svar: Haha ja, jag tänkte inte på det :p Jag kände ju inte ens igen mig själv när jag såg mig i spegeln i början :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: