London 6 April 2015 - Utsikt över staden

Jag börjar detta London-inlägget där jag slutade förra, vid Millennium Bridge. Vi gick över bron och rakt upp mot St Paul's Cathedral där vi skulle gå in. Jag är inte så mycket för kyrkor och så, men denna var häftig. Det var helt öppet från marken upp till toppen, så det var riktigt stort. Man fick inte fota där inne, så har inga bilder inifrån. Anledningen till att vi gick in här var att man kunde komma upp till toppen som är 85 meter upp och få en fin utsikt över London. 
 
Det lite jobbiga var bara dom 528 trappstegen :p Men till slut kom vi upp i alla fall. Precis innan man kom ut fanns ett litet fönster i golvet där man såg rakt ner till entréplanen, ganska läskigt :p Det är rätt litet högst upp och man fick gå ganska snabbt runt för många ville upp och kolla (gick lite för snabbt tyckte jag). Det var en jättefin utsikt och man såg väldigt långt, så det var kul att få se. En bit längre ner, precis under kupolen på utsidan kunde man vara på längre och även om det inte var lika högt var det fin utsikt därifrån ändå, fast lite svårare att se för alla pelare runt om. Sen skulle vi ner alla trappstegen igen :p 
Tog ganska många bilder under denna tiden, så här avslutar jag detta inlägget. Fortsättning följer ;P 
 
Här fotar jag bilden ovanför :p 
 
Inget fel på usikten :)) Här har jag zoomat in lite på London Eye. 
 
Och helt utzoomat 
 
Lisa :)) 
 
Här ser man Tower Brige till vänter i bilden, London Bridge och Millenium Bridge :)) 
 
Utsikten lite längre ner, men det var fint ändå :)) 
 
Och Lisa igen :)) Som ni ser var det svårare att se ut här. Man fick fota så som dom till höger i bilden :p 
 
Avslutar inlägget med en bild uppåt :)) Hoppas ni gillade dom, det var kul att fota dom iaf :p 
 
Nikon D800 / Nikon 50mm 1.4 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Iphone 6

Lisa ;)

Jag älskar dina bilder!

Svar: Tack! :p
Johanna Fåglund

Härliga bilder =)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Jättefina bilder har inte tänkt på att gå in där, kanske det vi ska göra nästa gång jag är i London :D

Svar: Tack! Det borde du göra :))
Johanna Fåglund

Superfina bilder! Känner igen utsikten från när jag var där 2013 :))

Svar: Tack :D Jag tror att det var dig jag fick tipset ifrån faktiskt, fast läste det i en kommentar hos någon annan :p haha
Johanna Fåglund

sv haha där ser man! Brukar tipsa folk om platser i London ju :P

Svar: Haha men det är bra :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: