Droppar

Det var fint ljus i fredags på morgonen så jag tog med några tulpaner ut i trädgården för att fota lite. Redan då, innan klockan var 8 kände jag att solen värmde, så härligt :)) 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro 

Vilka fantastiska bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow,vilka fina bilder. Gillar dropparna. Så detaljerat.

Svar: Tacl så mycket :))
Johanna Fåglund

Så vackert <3

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så himla fina bilder! Fantastisk skärpa!

Svar: Tack Alma! :))
Johanna Fåglund

Så vackert! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

riktigt häftiga bilder !!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Ååh, det skulle vara jätteroligt om du lade upp bilder och visade hur du redigerar bilder på människor på bästa sätt? :)

Svar: Tycker det är svårt att förklara sånt eftersom det är så olika :p Men kan kanske lägga upp några bilder och försöka förklara vad jag gjort iaf.
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Ja det förstår jag men som du säger, det skulle vara jätteroligt om du lade upp bilder och visade hur du gör!:D

Svar: Ska se om jag kan göra ett sånt inlägg :))
Johanna Fåglund

Vilka fantastiska bilder! Har kollat runt lite på din sida och bara njutit!

Jag har samma objektiv och är jättenöjd med det men jag har en Nikon D80 (såg nu i din utrustningslista att du har en sån också förutom din D800). Att få fina bilder hänger ju mer på fotografen än på grejerna men skulle du säga att det är möjligt att få till liknande bilder med min D80 (om jag bara blir duktig nog:)? Får jag också fråga om du skulle rekommendera 50mm 1.4G? Funderar på ett sånt.

Förstår att du som fotograf kan bli väldigt less på olika utrustningsfrågor så om du inte känner för att svara på det är det okej, hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar?

Väldigt inspirerande blogg har du i alla fall!

Svar: Åh, tack så mycket! Vad roligt att du gillar min blogg :D Självklart kan du ta bra bilder med din D80 också :)) Jag använde min D80 i tre år innan jag bytte upp mig och har fotat flera av mina favoritbilder med den. (Bilderna i min blogg som är fotade innan september 2012 är fotade med Nikon D80, så det är bara att kolla om du skulle vilja se).

Jag gillar verkligen 50mm 1.4 och ångrar inte att jag köpte det, så det kan jag rekommendera. Annars är ju 50mm 1.8 väldigt bra också om man inte vill lägga ut så mycket pengar.

Jag svarar på alla frågor jag får, så det är bara att fråga på om du skulle undra något mer nångång :))
Johanna Fåglund

Vackert.

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vackra bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Har du tips på ett bra macro objektiv som inte är allt för dyrt? :)

Svar: Jag vet inte vilket pris du hade tänkt, men jag tycker att Tamrons 90mm macro är riktigt bra, både den nya modellen och den äldre.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: