12 Juli

Denna dagen bestämde jag och Tobias oss för att åka ut till Hunneberg/Halleberg som ligger vid Trollhättan. Det finns lite vandringsleder där som vi tänkte kunde vara kul att gå. Började med Hunneberg, men vi hittade ingen bra väg att gå. Blev bara en sväng där vid en sjö och sen åkte vi till Halleberg istället. På vägen såg vi ett fint vattenfall som vi stannde vid och fotade. Älskar att fota vattenfall :)) 
När vi kom fram sen stannade vi på ett ställe med en kort väg genom skogen till en utsiktsplats där det skulle vara bra utsikt över Vänern. Det var ingen bra utsikt ;o Man såg Vänern genom trädtopparna bara, så vi gick tillbaka till bilen och åkte till nästa stopp där det också var en led genom skogen till en annan utsiktsplats. Tog lite längre tid att gå denna vägen, typ 30 minuter i skogen. Utsiktsplatsen hette Predikstolen, som den i norge, bara att denna var liiiiite mindre och utsikten var inte så speciell. 
Sen vara det bara att gå tillbaka igen. La ner kamerorna i väskorna eftersom det inte hade funnits något att fota på vägen dit. Bara för det så kom det något att fota! ;o När vi nästan var tillbaka stannade jag för att ta ut barr ur skorna så hör jag Tobias säga "Titta!". Jag tittar upp och det som stod på vägen sprang in i skogen. Det var en varg! ;o Den hade gått ut på stigen, stannat och tittat på oss och sen sprunit vidare. Lite läskigt, men kul ändå :p Synd att jag skulle stanna precis då och fixa med skorna så jag inte hann se den så mycket och att kameran var i väskan, fast vet inte om jag hade hunnit fota ändå. 
Väl framme på perkeringen dyker nästa djur upp. En älg står kanske 20 meter ifrån bilen inne i skogen och äter. Då åkte kamerorna upp ganska snabbt! Den var snäll och stod där lugnt och åt medan vi fotade den. Sen gick den tillbaka in i skogen igen. 
Blev en väldigt bra dag med mycket att se och fota. Så det var roligt :)) 
 
Väldigt många fjärilar såg vi också! :))
 
Gillar hur vattnet går som i en virvel :p 
 
Jag vid vattenfallet :p 
 
Jag vid Predikstolen :p 
 
Och den söta älgen :)) 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm / Nikon 70-300mm / Tamron 90mm 2.8 macro 

Underbara bilder, som vanligt :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Så fina fjärilsbilder! Och kul med älgen haha :)

Svar: Tack :)) Jaa!
Johanna Fåglund

Kul att ni var i Vargön :) (jag bor där)
Jättefina bilder också! jag får aldrig till några bra bilder när jag är uppe på bergen ^^

Svar: Ja, har velat åka dit länge nu :)) Tack så mycket!
Johanna Fåglund

Vackra bilder som alltid! Gillade verkligen den där vattnet såg ut som en virvel, så tufft! :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Vackert! Bilden med virveln är hur cool som helst !

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Wow vilket fint vattenfall!!

Svar: Ja, det var väldigt fint! :))
Johanna Fåglund

Justine Ferreras

Sjukt bra bilder du tar!
Har en fråga, hur tar man sådana fina bilder vid vatten där man kan få vattnet se så jämt ut vid vatten fall ?
Vet att man ska ha lång slutartid men bländartalen läg
Mina bilder alltid ljusa och vita som bara den

Svar: Tack så mycket! :)) När man har lång slutartid blir ju bilderna mycket ljusare, hjälper det inte att höja bländartalet kan man ha ett ND-filter som gör att inte lika mycket ljus släpps in. Det har jag haft på vattenfallsbilderna här uppe (ND 1.8). Annars kan man fota när det börjat skymma ute när det är lite mörkare.
Johanna Fåglund

Vilka vackra bilder!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: