Stjärnor - Timelapse

I fredags på kvällen åkte jag och Tobias ut för att fota lite bilder till en timelapse. Åkte till ett annat ställe denna gången än där vi brukar vara. Har precis satt ihop timelapsen nu och tycker att den blev rätt bra. Lite för kort, men vi orkade inte sitta där i mer än 1h 20min :p Måste göra en lång någon gång. 
(Kolla mitt inlägg om hur man fotar stjärnor)
 
Glöm inte att ändra kvalitén till HD på det lilla kugghjulet :)) 
 
Och en bild från när vi testade inställningar. Denna bilden har lite längre slutartid än bilderna i timelapsen. Blev bättre med detta, men då hade vi behövt vänta dubbelt så lång tid för att få dom nästan 300 bilderna vi tog. 

Hej,
Hur fotar man ett sånt där timelapse, alltså finns det någon inställning eller något sådant eller är det bara att foto? :)

Svar: Det finns en sån inställning på min nikon d800, men tror inte att det är så vanligt att det finns det på kameror. Jag tycker ändå att det bästa är att fota bilderna för sig, så man kan redigera dom riktigt och sätta ihop den själv. Jag använder Adobe After Effects när jag sätter ihop timelapsen, men det är svårt att förklara hur man gör.
Johanna Fåglund

Oj, det 300 bilder i videon? Och hur gör man en sådan? :D

Svar: Ja typ, 279 för att vara exakt :P Men borde vara fler bilder så den blir längre. Man fotar massa bilder efter varandra och sedan lägger man ihop bilderna till en timelapse i Adobe After Effects. Svårt att förklara hur man gör, men går säkert att söka på google och hitta en tutorial :))
Johanna Fåglund

Kan du inte lägga upp ett inlägg hur man fota stjärnor? Mina bilder blir aldrig bra!:8

Svar: Det är länkat i inlägget..
Johanna Fåglund

AHHH - det är så vackert !

Svar: Taack :D
Johanna Fåglund

Häftigt!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fantastisk vakkert bilde og stilig time lapse :D

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: