Lightning

I morse vaknade jag av att det åskade. Gick ner till köket och såg att det blinkade flera gånger på himlen så jag gick upp till mitt rum igen för att sätta upp kameran. Blixtarna var till en början på fel sida, men efter ett tag kunde man se några från mitt fönster också. En blixt fick jag med på bild iaf. Det var på tiden! Inte fått någon blixt på bild på två år nu för det ska alltid envisas med att komma åskoväder på dagen när det är för ljust. Var rätt ljust nu med ute, men det funkade iaf :))
 
Tror att denna blixten slog ner i havet någonstans. (Tyvärr har jag inte roligare utsikt än såhär)
Nikon D800 med Nikon 16-35mm

mysig bild :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

fint!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Häftigt! Har du något tips om man vill prova att fota blixtar? :)

Svar: Tack :)) Lång slutartid och tålamod :P
Johanna Fåglund

Snyggt! Gillar verkligen att den är tagen genom ett fönster så att man ser regndropparna på glaset och att bilden ändå är så klar! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vi har haft åskväder på eftermiddagen, då det var för ljust för att fota. Jag har aldrig lyckats fånga nån blixt på bild, så det hade varit kul! :)

Svar: Tråkigt, men du lyckas säkert någon gång :))
Johanna Fåglund

Ändå coolt att fånga blixtrar även om utsikten inte är den roligaste! :)

Svar: Ja :))
Johanna Fåglund

Oj oj oj, läskigt! Och vackert fångat :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Bra bild! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Riktigt fin bild!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Grymt läcker bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh vilken fin bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jättefin bild....

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Det var en jättefin bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Läckert att du fångat blixten sådär på bild :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

tuff bild, hur gör du när du fotar blixtar? inställningar osv? :)

Svar: Tack :)) Lång slutartid, beror på hur ljust det är, men hade 2sek på den bilden. Lågt iso och bländaren får man anpassa efter det.
Johanna Fåglund

supercoolt ju!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vilken häftig bild! super fin blogg har du med :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Fin bild har alltid velat fota åska men har aldrig blivit något bra tillfälle för det

Grym bild!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: