Lightning II

En stund efter att jag gått och lagt mig igår började det åska och blixtra. Äntligen kom det på natten! Gick ut i trädgården med kameran och stativet för att fota, men blixtarna var på andra sidan av huset, så jag fick ställa mig på våran parkering. Blixtrade väldigt mycket, men ovanför mig var det helt stjärnklart, rätt häftigt :P 
Är fortfarande sjukskriven för min nacke (fick åka tillbaka till vårdcentralen idag) så jag ska inte sitta vid datorn så mycket, därför fixade jag bara en bild nu, men det kommer fler. 
 
Aldrig fått så bra bilder på blixtar innan :)) 
Nikon D800 med Nikon 16-35mm 
 

Grymt fin bild! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Sjukt snyggt! Ett fototips om detta önskas! :)

Svar: Tack :)) Kan skriva lite om det när jag lägger upp resten av bilderna.
Johanna Fåglund

Wow riktigt cool bild!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow! Helt amazing!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

riktigt häftig bild!!! Hur gör du???

Svar: Tack! :)) Kommer skriva lite om hur jag gjort när jag lägger upp resten av blixtbilderna jag tog.
Johanna Fåglund

Åh så snyggt fångat! Har försökt fota blixtrar flera gånger men aldrig riktigt lyckats!

Svar: Tack! :D Bara att fortsätta försöka vid varje tillfälle du får så kommer du säkert lyckas :))
Johanna Fåglund

Riktigt häftig bild! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Herregud va cool bild! Jag har aldrig lyckats fånga blixt på bild!

Svar: Tack! :D Bara att försöka vid varje tillfälle man får så ska någon säkert komma med någon gång.
Johanna Fåglund

otroligt snygg bild! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh vilken fin bild! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Riktigt häftigt verkligen :) Krya på dig!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Åhh jag vill oxå fota blixtar, men det verkar som det aldrig blir någon åska här.. :P

Grymt fin bild iallafall! :)

Svar: Tråkigt, trodde inte det skulle göra det här heller, fast ibland har man tur :P Tack!
Johanna Fåglund

Jäklar vad cooolt, kan du inte lägga ut tips på hur man gör när man ska fota blixtrar?

Svar: Tack! :)) Kommer skriva hur jag gjort när jag lägger upp resten av blixtbilderna.
Johanna Fåglund

Vilken häftig bild!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Oj! jättebra bild :) har själv också tänkt fota blixtar, men det har inte åskat..

Svar: Tack! :D Nej, inte så ofta det gör det ;/
Johanna Fåglund

Jättehäftig bild! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh vilken fin bild du fick till! Vill också fota blixtar så lite tips skulle sitta fint. Här åskade det precis, fast fel tid, mitt på dagen ;)

Svar: Tack! :)) Kommer skriva lite om hur jag gjort när jag lägger upp resten av blixtbilderna.
Johanna Fåglund

Otroligt snyggt fångat! Jag har inte lyckats få en enda bra blixtbild, kul att se att andra lyckas bättre! Men än är ju inte sommaren över så jag lever på hoppet... :D

Svar: Tack så mycket :)) Hoppas det kommer fler chanser för dig snart!
Johanna Fåglund

sjukt fin bild. :)
Var ute med min kamera för första gången i måndags och har äntligen börjat förstå mig på hur det fungerar (iaf lite grann)
Har alltid undrat hur ni lyckas fånga blixtrar?!
Riktigt coolt. :D

Svar: Tack! :D Vad roligt! Jag kommer skriva lite om hur jag gjort när jag fotat när jag lägger upp resten av mina blixtbilder.
Johanna Fåglund

Riktigt häftig bild!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Wow, fantastiskt cool! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Wow, riktigt snygg bild!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

åh herregud va coolt! måste också försöka mig på att fånga blixten nångång!

Svar: Tack! :)) Gör det!
Johanna Fåglund

wow så fint :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åhh så cool! Riktigt snygga färger :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Sjuuuk bild! Fan va du är duktig på att fota!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Riktigt snyggt fångat!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Grym bild:D

Svar: Tack Neha :))
Johanna Fåglund

Wooow, sjukt coolt! (:

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Ascool bild!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Grym bild!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow vilken bild =)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

- Häftig bild :D

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Grymt coolt!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Grym bild! :D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Grymt! Kan tänka mig att det inte är lätt att få till bilder på blixtrar alls!

Svar: Tack :)) Nej, det är inte det lättaste, mycket tålamod behöver man iaf :p
Johanna Fåglund

Grym bild!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

grymt snyggt :) love it!

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Cool Bild! Riktigt klockren :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

åh jättecool bild!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Supersnyggt! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vad har du gjort idag? :)

Svar: Jag har inte gjort mycket alls :p
Johanna Fåglund

Herregud vilken bra bild! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

WOW !

Svar: :D
Johanna Fåglund

Läckert! Som sagt, blixtrar är svårfångade.. bra jobbat! :)

Svar: Tack! :)) Ja, det är dom :P
Johanna Fåglund

Ja JISSES vad det blixtrade här med! Och fantastiskt bra bild!:)

Svar: Så häftigt när det blixtrar så mycket :)) Tack!
Johanna Fåglund

Maria

Vilken fin bild! Har läst din blogg nu några veckor och du tar mycket fina bilder!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Amazing image!

Pernilla

Fin bild, men det blixtrade på natten för någon vecka sedan :) Fast kanske inte syntes lika tydligt

Svar: Tack :)) Aa, fast det var inte här över frölunda den gången :P
Johanna Fåglund

Vilka inställningar har du när du fotograferar blixtar ?

Svar: Ska skriva hur jag gjort när jag lägger upp resten av mina blixtbilder :))
Johanna Fåglund

Jäklar vad snygg bild!

Wow vad snygga alla dina blixt bilder blev. Och även stjärnor, vilken perfekt kombo.
Önskar att jag inte var så rädd för åskan för vill verkligen fota blixtrar!

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: