Timelapse

När jag var hemma hos Tobias passade vi på att gå ut på kvällen och fota stjärnorna. Det var helt stjärnklart och ingen måne så man såg massor av stjärnor! Vi såg flera stjärnfall också, men efteråt hörde jag att det var meteorregn då, så det måste varit det vi såg :))
Vi gjorde också en timelapse. Testade timelapsefunktionen på min kamera, så man slapp lägga ihop bilderna själv i datorn efteråt. Ställde ut kameran, satte oss i bilen och kollade på simpsons på datorn så länge. Under två timmar tog vi bilder och timelapsen blev 24 sekunder lång :P
 
 Glöm inte att ändra kvalitén till 1080p på det lilla kugghjulet om ni kollar :))
 
 

Åh, universum är så himla vackert!

Anonym

Grymt!!! :D

Så himla häftigt! inte lite fall som kom :)

Hur funkar Timelaps-funktionen på kameran ?

Så häftigt! Och snyggt !

Mycket vackert! Tittar på videon om och om igen ;p

Åh vad ballt :D

Wow så vackert!
Har du en timelapsefunktion på kameran? :)

Carina Persson

Så himla vackert! Duktigt som alltid!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

SJUUKT COOOLA BILDER OCH VIDEO! Vart är det någonstans ? :)

SJUUKT COOOLA BILDER OCH VIDEO! Vart är det någonstans ? :)

åå vad vackert! Hur kunde du få fram så bra bilder på stjärnorna? När jag försöker fota stjärnorna syns de inte ens i kameran ;)

fyfan va fett!!!!!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vad fint! Har alltid velat göra sådär! Men hur får du så att det blir lila och de. Såg himlen ut så eller har du redigerat? :)

Svar: Tack! Du borde testa :)) Aa, jag har redigerat, fast bara ljusat upp den lite och förstärkt den blåa färgen.
Johanna Fåglund

sv; Hur gör man det? :)

Svar: Man ställer ut kameran på stativ och låter den ta massa bilder efter varandra under en tid. När jag gjorde denna timelapsen här uppe lät jag kameran stå och ta bilder i två timmar. Sedan använder man ett program som heter adobe after effects för att lägga ihop bilderna till en film.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: