Ramhultafallet

I fredags åkte jag och Tobias och skulle fota vid ett vattenfall jag hade läst om på internet. Det ligger ca 2 mil utanför Kungsbacka. Jag visste att det var ganska stort, men inte att det var såå stort som det var ;o Allting var is också. Var ganska svårt att få det så bra på bilderna som det såg ut i vekligheten. Vi försökte klättra ända upp till toppen av fallet, men när vi nästan kommit upp kände vi inte för att försöka komma längre. Var inte det lättaste att klättra där och försöka undvika att gå på all is. 
Längtar efter våren/sommaren då vi ska åka tilllbaka och fota igen när vattnet rinner :))




Det var ganska halt :P





Tobias tog en bild när jag satt och fotade istapparna :P En sån vill man inte få i huvudet ;o






Jag gjorde en panorama för att man skulle se bättre hur stort det var, men tycker ändå inte att man ser det, ser ju knappt toppen av fallet :P Har aldrig gjort en riktig panorama innan. Fotade med mitt vidvinkel, så träden råkade bli lite knäppa högst upp. (Klicka för att se bilden lite större. Kan inte ladda upp bilder som är bredare än 1000px här ;/)

Fantastiska fotografier!

SV: Varsågod Johanna! Vilka fantastiska isformationer! :)

Vilket coolt ställe! :) Superfina bilder med, som vanligt ;)

superfina bilder!

vart ligger det där fallet? :)

Häftigt :D. Jag har också planerat att fota vattenfall i sommar, vår.

Jättefina bilder. Du får alltid till ett djup i dina bilder som får mig att klia mig i huvudet och undrar hur du bär dig åt. hehe :)

Gillar dom två bilderna som är tredje nerifrån! Riktigt fina, att is kan se så mjukt ut, haha! :3

supersnygga bilder, som vanligt! :)

Sjuukt fina bilder!



Bloglovinbyte ? =)

kan bara säga WOW, otroligt vackra bilder!

Coola bilder :D

Det ser ju helt underbart ut, verkligen vackert! De två första bilderna är magiska, speciellt den till vänster; den hade jag mer än gärna haft som tavla på väggen. Jag vill också ge extra beröm till den sista serien av bilder som finns i inlägget. Mycket vackert och magiskt att se.

Tack för att du delar med dig.

Kram

Oj vad fint det är, det ser ju riktigt magiskt ut med alla istapparna!:)



Svar: Tack!:) Mm, det har du rätt i, det är bara att experimentera med redigeringen så blir det kanske en lyckad ir-bild!:P

Åh, snygg tjej + kamera + fint landskap = Helt okej! ;)



Mycket mycket fina bilder som alltid, och coolt landskap ni hittat :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: