Water Marble - steg för steg

Jag har fastnat lite för Water Marble :P Kan bli riktigt snyggt faktiskt. Jag gjorde det idag på mina naglar, samtidigt tog jag lite bilder under tiden för att visa hur jag gör.
Har använt Dazzling Acqua och Dazzling Ocean från Isadora och Silver (nr 223) från Depend. Det är bäst med tunna nagellack tycker jag. Mitt Dazzling Ocean har blivit lite tjockt och det ville inte flyta ut riktigt i vattnet.

Såhär gör jag:
Jag börjar med att tejpa runt nageln så det inte ska komma nagellack på huden. Sen målar jag en basfärg för dom jag använder är rätt tunna.



Jag har en mugg med vatten, ganska kallt hade jag det. Så droppar jag i nagellacken (man kan dutta penseln på vattenytan för att det lättare ska droppa). Det ska flyta ut och bilda ringar.



Sen tar jag en smal pinne, drar med den i nagellacken och gör mönster. Gör detta ganska snabbt eftersom nagellacken torkar rätt fort, speciellt det yttersta lagret.

När jag är klar med mönstret doppar jag i nageln. Börjar med toppen och sen resten, rätt snabbt. Håll nere nageln under vattnet, ta pinnen och ta bort nagellacket som är runt om fingret, så det inte åker med upp sen.
Ta upp nageln långsamt och sen har den förhoppningsvis ett fint mönster på sig :P


Sen är det färdigt. Som ni ser blir det rätt kladdigt, så det är bäst att använda tejp :P




Såhär blev det. La på lite glitter i det blåa också :)) Dom lila naglarna hade jag innan jag gjorde dom blåa (Tobias som fotat bilden på dom lila)

Det är rätt svårt, detta. Första gången försökte jag jättelänge innan jag lyckades och testade massa olika nagellack. Det är tredje gången jag gjorde det här nu, så man lär sig ganska fort iaf :P

tänkte tipsa om mina tävlingar på bloggen just nu;

antingen där du kan vinna en hårdonut;

http://afroditeedreflo.blogg.se/2011/september/vinn-en-hardonut.html#comment

eller så kan du kan vinna ett skönhetspaket;

http://afroditeedreflo.blogg.se/2011/september/tavla-om-ett-skonhetspaket.html#comment

tävla om en silverängel

http://afroditeedreflo.blogg.se/2011/september/vinn-en-silverangel.html#comment

eller till slut ett valfritt smycke;

http://afroditeedreflo.blogg.se/2011/september/vinn-ett-valfritt-smycke.html#comment

haft en bra vecka hittills annars? :)

Gud vad snyggt! De där måste jag testa någon dag :)

Så snyggt det blev. Roligt att du tipsade om hur man gör.

WOW riktigt snyggt !

fan va fint de blev ! :D

anmäl dig till veckans blogg !:)

http://smiiileeeee.blogg.se/2011/september/veckans-blogg.html#comment

snyggt! :)

anmäl dig till veckans blogg hos mig kanske? :)

Det där måste jag ta och testa! :)

Riktigt coolt. Synd bara att man inte har några naglar. Har inte ännu lyckats sluta bita på dom heller..

Nej vad snyggt! :DD

snyggt!

gud vad snyggt! Verkligen någonting jag måste testa.

En fråga bara, ungefär hur mycket nagellack ska man droppa ner i vattnet? :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: