Ögonfärg

Har suttit och redigerat lite idag.. Lekte med en gammal bild på mina ögon :P Bytte ögonfärg och så..
Klicka för att se bilden större :))




Sen tänkte jag när jag ändå håller på att jag kunde göra en beskrivning på hur jag brukar göra när jag ändrar ögonfärgen. Jag har fått väldigt många frågor om det..
Så för er intresserade kommer en (förhoppningsvis) ganska lätt beskrivning och det går rätt snabbt att göra :))
Jag kommer förklara både med bilder och med text, så det är bara att klicka på bilderna så blir dom större :P
Jag har redigerat i Photoshop CS4


1. Välj en vanlig rund pensel och tryck sedan på "Q"-tangenten
2. Sedan är det bara att måla det som du vill ändra färg på. När du är klar trycker du "Q" igen


1. Nu måste du gå in på Select - Inverse så att det är ögonfärgen som blir markerad
2. Välj markeringsverktyget
3. Högerklicka på bilden och välj Layer via Copy så att ögonen kommer i ett eget lager.


1. Nu ligger ögonen i ett eget lager och det är dags att byta färg. Gå in på Image - Adjustments - Hue/Saturation


1. Nu är det bara att välja vilken färg du vill ha
2. Om denna rutan är ikryssad blir ögat helt enfärgat, om den inte är ikryssad kan det bli lite olika färger på ögat

Skulle du vilja att resten av ansiktet ska vara svartvitt kommer beskrivning på det med här :))


1. Markera det andra lagret med ansiktet
2. Gå in på Image - Adjustments - Gradient Map


1. Om bilden inte blir svartvit (eller om du skulle vilja ha någon annan färg) trycker du här och väljer dom färgerna du vill ha.

Så lätt är det att ändra färgen på ögonen :)) Hoppas att det finns någon som förstod min beskrivning.. Haha :P


ååh tack så hemskt mycket för denna beskrivning! den var toppen! :D

Jag har typ Adobe Photoshop 6 eller något sånt, det ör en ny version och på svenska,vilket gör att jag fattar exakt ingenting.

Så jag undrar; hur mycket kostar CS4? Alla har ju typ det eller CS3, gamla PS skare ju va,



du får jättegärna svara till min blogg!

Kram/L

snyygt :)



men hur svarar man på komenterare??

ser att du också har blogg.se

Anonym

Tycker om att du lägger ut hur du redigerar bilderna!!

NamnetAnna@bdb

hejj, kostar CS4 ngt? :))

Du gör jättebra beskrivningar !!

Enkla att förstå.

ja, asso, jag undrar hur man får photoshop, jag är mycekt intreserad utav att fota & vatten droppar och fixa till bilderna och sådär, men jag vill ha photoshop, för just nu jag jag bara redigarea mina bilder på picnik, :(

@nelly , förslagsvis köper du det... riktigt bra pris om du köper det genom CSN.



Bra guide, alla borde iaf förstå vad du menar. Detta var inget nytt för mig men ändå trevlig läsning =)

anynom :O

Du får inte spara min ip-adress :=D då kan ja stämma dig xd men iaf cs4 kostar typ 20 k :P

Rebecka

Hej! Hur byter man från svart till blont hår i photoshop cs5? :)

johannajosefinemaria

Kan du inte lägga ut fler beskrivningar på hur du tex redigerar porträttbilder, eller typ ja hur du gör ramarna, eller nåt liknande, det skulle vara jätte bra! kram :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: