Redigeringstips!

Ska förklara hur man får bort föremål ur bilder som man inte vill ska vara där. Detta är väldigt lätt, men det finns säkert många som inte vet om hur man gör.
Förklarar som vanligt genom text och bilder :))

Jag har använt Photoshop Cs4


Öppna bilden..
1. Välj Clone Stamp Tool
2. En mjuk pensel brukar vara bäst för detta


1. Denna droppen ska jag ta bort nu
2. Håll inne Alt-tangenten och klicka brevid föremålet du ska ta bort (det du klickar på kommer bli istället för föremålet)


1. Nu målar du över föremålet bara. Du kommer säkert få hålla inne Alt och klicka flera gånger för att du ska få bort allt.
2. Så gör man samma sak med nästa grej man vill få bort.


Sen är det klart :)) Svårare än så är det inte :P
Är det något ni undrar är det bara att fråga


gillar verkligen dina bilder :)



men en fråga om ditt photoshop , hur får man tag i det :)? kan man ladda ner någonstans ? eller var finns det att köpa :)?

Gillar att du lägger upp tips och tips =)=)

Fina bilder

Hejsan :) Nu ligger ditt bidrag till min fototävling med temat höstbilder ute på min blogg så det är bara att se till att locka röster nu :) Man har 1 vecka på sig innan tävlingen avslutas! Lycka till! :)

Hej, gillar dina bilder! Lägger upp en länk så jag kan kika tilbaka, hoppas det är ok!

Jättebra+roligt att du har tips! :D

fail

man kan se vart de var!

"Din mamma!"

Du är fail :))

Anonym

har du laddat ner ditt photoshop ? :)

Anonym

Tack för dina förklaringar :) Kommer att användas!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: