Norge 18 Juli 2017

Klockan 5.30 på morgonen den 18 juli började min och Tobias resa mot Norge. Vi hade en lång väg att köra denna dagen, ca 85 mil. Vi skulle till en camping i Oppdal och jag hade ritat ut en väg som var lite roligare än att bara åka E6an hela vägen upp. Under dom första timmarna hände det inte så mycket, man bara kör, men när man väl kommer upp en bit börjar landskapen ändra sig från typ helt platt till höga berg som man åker upp och ner för. Svårt att tänka sig att man kan köra upp dit på bara några timmar. 
 
Den första biten av vägen var samma som vi åkt förut, men istället för att köra vidare på E16 mot Lærdal tog vi väg 53 mot Øvre Årdal. Där fortsatte vi på Tindevegen, en betalväg som går upp på fjället. 
Jag fotade ganska många bilder på vägen upp, så tänkte att jag delar upp första dagen i två inlägg. Fortsättning kommer imorgon :)) 
 
Det obligatoriska stoppet. Här har vi stannat varje gång :)) 
 
Uppe på fjället. Här hade vi precis svängt av in på väg 53
 
Sen hamnade vi uppe bland snötäckta berg :)) 
 
Får på vägen stötte vi på flera gånger :p 
 
Här var vi inne på Tindevegen. Smala, slingriga vägar uppe på fjället :)) 
 
Här står jag på en sten. 
 
Och Tobias byggde snögubbe, Frank hette han. 
 
Man får inte glömma av vart man parkerat bilen, kan bli svårt att hitta den igen annars :p 
 
Bakom mig ser man hur vägen fortsätter upp på berget. Vad som finns bortom det får ni se imorgon ;))  
 

Vilka fantastiska vyer!

Svar: Det var det verkligen! :D
Johanna Fåglund

Det ser så härligt ut! :D

Svar: Det var det också :))
Johanna Fåglund

Snögubben made my day! :)

Svar: Haha :D Det är något speciellt med att bygga snögubbar i juli :P
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: