Harry Potter Studios - Hogwarts Express & Diagon Alley

Två saker som jag hade sett fram emot väldigt mycket var att få se Hogwarts Expressen och gå inne i Diagongränden. Det var häftigt när man svängde runt hörnet och fick se Hogwarts Expressen stå där och ryka. Jag visste inte innan att man fick gå på tåget också, så det var ju väldigt kul. Där inne hade dom flera kupéer som man kunde titta in i med lite olika rekvisita från filmerna. 
Lite senare kom vi in i Diagon Alley och det var såå fint och mysigt! Vi gick fram och tillbaka några gånger och bara tittade på allt. Det var nog det bästa på hela touren förutom själva slottet då (som det kommer bilder på imorgon). 
 
Kupén till vänster är från "Fången från Azkaban". Det frusna fönstret med ett handavtryck på, och flaskan som fryser står där med. 
Kupen till höger är från "Den flammande bägaren". På tidiningen som ligger där står det "Terror at the quidditch world cup". 
 
Till vänster ser vi kupén från "Halvblodsprinsen" då osynlighetsmanteln ligger där och Lunas The Quibbler-tidningar. 
Till höger vet jag inte faktiskt. Någon annan som vet? Det är typ bara "Fenixordern" kvar eftersom dom inte åker tåg i "Hemligheternas kammare" och kupén från "De vises sten" fanns på ett annat ställe. 
 
Diagon Alley :))
 
Ollivanders. "Making fine wands since 382 b.c" 
 
Flourish & Blotts skyltade med massor av Gilderoy Lockhart's böcker
 
Weasley Wizard Wheezes 
 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR // Nikon AF 50/1,4G
 


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: