Macro

Jag skrev ju att jag hade fått hem mitt macroobjektiv i fredags som jag vunnit och igår kunde jag äntligen testa det. Tyckte om det väldigt mycket och det kändes bra att fota med. Det tråkiga är att det var trasigt. Bilden hoppar i sökaren och låter konstigt när jag har på bildstabilisatorn. Hoppar inte lite, utan motivet i bilden kan hamna på två olika ställen i bilden även om jag håller kameran på samma ställe. Tänkte att det inte borde vara såhär, så jag åkte till Scandinavian photo idag för att höra med dom och dom hade aldrig varit med om något sånt förut, så då visste jag säkert att det var trasigt iaf. Får se vad som händer om jag får ett nytt eller om jag måste skicka det på lagning. Väldigt tråkigt är det iaf. 
 
Har inga bilder tagna med det nya macroobjektivet så jag lägger upp en bild tagen med mitt gamla. 
 

Oj, så fint !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Gud vad segt :/

Svar: Jaa ;/
Johanna Fåglund

Anonym

Otroligt fina bilder du tar! var gärna med i min fototävling http://josefinsfoto.forme.se/2014/februari/fototavling.html#comments kram

Svar: Tack! :)) Ska kolla.
Johanna Fåglund

Hur gick det med ditt nya objektiv? Har precis köpt ett likadant och tycker också det låter märkligt när man har bildstabiliseringen på, känns som en studsboll som skakar runt där inne... Funktionen verkar det dock inte vara fel på...

Svar: Jag har inte fått något nytt än, vet inte vad som tar sånt tid ;/ Bildstabilisering brukar låta lite, har det på två andra objektiv, men det är inget som stört mig. Förutom på detta då, då det är oanvändbart med hoppande bild och allt. Objektivet är verkligen hur bra som helst annars, längtar tills jag får ett helt fungerande :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: