Grattis på mig!

Idag fyller jag 21! ;o Tiden går jättesnabbt ju, lite för snabbt ibland :P Fint väder är det med, helt blå himmel och sol :)) Säkert jättekallt också, men det gör ingenting för det brukar alltid regna när jag fyller år :P Fast så har jag ju blivit sjuk såklart! Ont i halsen och sånt.. Så jobbigt! Hoppas att jag kan göra nånting idag ändå, tråkigt att bara sitta hemma själv hela dagen ;/
Satt igår med en bild i Photoshop med bilder på mig själv :P

20 November

Denna dagen fyllde pappa 50 (Grattis! :D). På morgonen gick vi ner till Marble Arch där vi tog bussen till Harrods. Jag hade aldrig åkt en sån buss innan, brukar alltid ta tunnelbanan annars. Det var lite läskigt för dom kör rätt galet där :P Harrods öppnade precis när vi kom dit. Vi gick runt där inne en stund, men jag tycker inte det är så kul där :P Ingenting för mig ;P
Efter Harrods åkte vi till Liverpool Street för det var någon marknad där som vi skulle på, men när vi kom dit såg vi att det var stängt ;o Jobbigt! Vi gick och åt lunch på något ställe, inte speciellt god mat :P Sen tog vi bussen till Oxford Circus, men när vi nästan var framme fastnade vi i en aslång kö, typ 10 bussar stod på rad, så vi gick av bussen där ist. Gick först ner till Carnaby Street, den gatan gillar jag :)) Massa fina kläder. Jag fick ett par jeans av mamma och pappa (Tack! :D).
Efter det bestämde jag och Viktor oss för att gå själva i affärer medan mamma och pappa gick någon annan stans. Jag köpte McFlys nya album på HMV också. Tog väldigt lång tid att kolla i affärer. Till slut kunde jag knappt gå mer, hade fått massa skoskav dagen innan och därför tog jag mina andra skor med en liten klack på och fick rätt ont i fötterna efter några timmar ;/ Så vi gick in på Starbucks, köpte varm choklad och vilade fötterna lite :P Sen gick vi tillbaka till hotellrummet och var hur trötta som helst..
Efter vi hade vart på hotellrummet ett tag skulle vi gå ut och leta efter en resturang. På vägen medan vi letade gick jag in i en affär och köpte en väska :)) Tog ett tag innan vi hittade en resturang som verkade bra. Det blev en typ fransk resturang och maten var jättegod!
Jag skulle fota kvällsbilder, så jag och Viktor gick lite tidigare från resturangen till Baker Street där vi tog tunnelbanan till Westminster. Blev några bilder på Big Ben och London Eye. Tycker det är så fint i London på kvällen :)) Skulle åka till Tower Bridge också och fota, men när vi hade åkt en station fick alla hoppa av tåget för det var något ombygge i tunnelbanorna eller något ;/ Kände inte för att ta bussen eftersom vi inte riktigt förstod deras bussystem och klockan var rätt mycket.. Tråkigt, för jag ville fota Tower Bridge för sist blev det inte så bra ;/ Vi åkte tillbaka till hotellet, men innan ville jag fota en fontän som låg vid våran station. En fin fontän som bytte färg :P Efter det gick vi upp till hotellet igen..

Första advent

Inte långt kvar till jul nu ;o Tiden går jättefort! Massa snö ute också, inte ofta det är såhär kallt i november, inte här i Göteborg iaf :P Ville inte ha snö egentligen, men det är rätt mysigt just nu fram till jul :P Fast i januari/februari kan det försvinna igen ;o

19 November III

Jag fotade lite vid Big Ben och London Eye, lite synd att dom höll på att renovera Big Ben ;/ Blev några bilder på en telefonkiosk också innan vi gick till St:James Park och fotade ekorrar (som jag lagt upp i ett inlägg innan). Sen gick vi vidare till Trafalgar Square där jag fotade lite till. Jag hade asont i fötterna, brukar inte få sån skoskav av mina Convese, men såklart fick jag det då ;o Vi gick till Piccadilly Circus sen och efter det letade vi efter en resturang och åt lunch, eller middag blev det typ för vi hann inte äta senare för jag och Viktor skulle se Harry Potter på kvällen och mamma och pappa skulle på en musikal (We will rock you). Efter vi hade ätit åkte vi tillbaka till hotellet, var där i nån timma innan jag och Viktor gick till bion som låg rätt nära hotellet. Var ingen stor bio och bildskärmen var väldigt långt ifrån. Men man kunde köpa Ben and Jerry-glass där inne :D Det var bra, haha ;P Filmen var väldigt bra iaf, men jag tror att nästa kommer vara bättre :)) Det var kul att se den på premiären i London :P Efter filmen gick jag och Viktor tillbaka till hotellet. Tänkte fota lite kvällsbilder också, men det blev inget den kvällen för vi orkade inte :P

Ljusslinga

Första advent imorgon och nu är adventljusstakarna uppe och så :)) Pappa satte också upp en ljusslinga på utsidan, tog några bilder på den innan han satte upp den :P Mysigt med lite julstämning..

Grattis Sandra !!

Grattis till Sandra som fyller 21 idag :)) Var och firade henne i Borås igår med Camilla, Amanda och Oscar. Blev lite discobowling. Tog lite tid att hitta till bowlingen, iskallt att gå runt och leta, haha :P Men det var en kul kväll :D

Två bilder från idag

Jag åkte och fotade lite förut för jag ville inte vara inne hela dagen. Blåste massa och var jättekallt, så var inte ute så jättelänge :P Blev inte så många bilder heller, men lägger upp två av dom :))
Vilken gillar ni mest?

19 November II

Efter vi hade varit på Madame Tussauds tänkte vi gå lite i nån park, var så fint väder och säkert 10 grader. Härligt att ha det lite varmare än hemma iaf där det snöade massa :P Vi åkte till Westminster och gick till St:James Park, där fanns det massa söta ekorrar :)) Så kul i London att ekorrarna inte är rädda för människor, för gick man mot en ekorre så kom den springandes till en. Dom klättrade på oss också, jag hade 3st på mig samtidigt ;o haha! Det var kul :P Blev en del bilder i parken, så gör ett eget inlägg för park och ekorrbilderna.

Vet inte vad som händer med färgerna när jag laddar upp dom här, även om jag sparar för webben. Ser mycket bättre ut i photoshop ;o Helt gråa färger här..

19 November

Vi gick upp tidigt för att äta frukost på hotellet. Sedan skulle vi till Madame Tussauds. Det låg rätt nära hotellet, så vi gick dit. Vi hade redan köpt biljetter så vi behövde inte stå i en så lång kö och vi var inne vid 10-tiden :)) Gick runt där inne och tittade på alla vaxdockor, vissa ser väldigt verkliga ut :P Fast på bilderna ser dom lite plastiga ut för blixten gjorde så dom blev glansiga :P

Robert Pattinson och Orlando Bloom

David och Victoria Beckham och Jennifer Lopez

Viktor med Jim Carrey

Britney Spears och Michael Jackson

Sedan kom man till avdelningen med kända mördare och där dom visade typ hur man avrättade folk förr i tiden ;o Väldigt äckligt! Var en typ "spökrunda" eller vad man ska kalla det också, ungefär som Gasten på Liseberg :P Fast jag tycker inte den var läskig alls. Viktor och mamma gick precis framför mig så dom blev skrämda hela tiden, jag såg bara deras ryggar typ :P
Sen fick man åka i en halv taxibil och se lite av Englands historia. Man fick inte fota med blixt då, så det blev inte bra bilder för det var mörkt och man rörde sig hela tiden. Men det var kul att gå på Madame Tussauds igen, var där när jag var i London med Sandra för tre år sen :P

Fler bilder från resten av dagen kommer....

18 November

Vid 13.00 åkte vi till Landvetter flygplats, planet skulle gå vid 15.10 typ. Blev lite sent, men vid 15.40 var vi uppe i luften iaf. Var solnedgång när vi flög, typ hela vägen :P Tar inte så lång tid att flyga dit, ungefär en och en halv timma. På flygplatsen gick det jättesnabbt och sen skulle vi åka tåg in till London, sen tunnelbana från Victoria Station. Shit vad mycket folk det var i tunnelbanan, man fick knappt plats även om tåget är jättelångt. Åkte till Oxford Circus och gick därifrån. Tog väldigt lång tid att hitta till hotellet, men till slut kom vi fram iaf. Lite senare gick vi ut och åt på en resturang i närheten. Det var god mat där :)) Sen var klockan rätt mycket så vi gick och handlade lite innan vi gick till hotellrummet och satte oss där och spelade kort innan vi la oss. Skulle upp tidigt dagen efter och vi var väldigt trötta.. Fotade ingenting när vi kom fram till London, men på planet blev det några bilder iaf :P

Nikon

Igår kom jag hem från London. Hade en bra helg där, kommer lägga upp bilder och skriva lite när jag har redigerat lite bilder. För nån vecka sen beställde jag ett halsband på beccadesign.se, en söt nikonkamera. Passar perfekt till mig :D Det kom nångång medan jag var i London :)) Jättefint är det!

London

Idag åker jag till London :D Ska fira pappa som fyller 50 på lördag. Hoppas det kommer vara bra väder, det visar olika hela tiden när man kollar, så det är svårt att veta :P Men det kommer säkert bli kul och jag ska försöka fota massa :D Jag har varit i London två gånger innan och det är en väldigt fin stad :))
Kommer hem på söndag igen, det finns internet på hotellet, så får se om jag hinner göra nåt inlägg nån dag :P Men nu ska jag fortsätta att göra i ordning mig, så jag är klar till 13.00 då vi ska åka till landvetter flygplats.
Här är en bild från när jag var i London nov 2008.

Nagellack

Åker till London imon, så jag fixade mina naglar förut :)) Tog rätt lång tid :P Fotade dom lite snabbt också, så jag kan visa hur det blev. Tycker det blev rätt bra faktiskt :P
Fast det ser bättre ut på riktigt än på bilden..

Lite mer ändringar

Satt igår och fixade lite med menyn i min testblogg och nu la jag in det i min riktiga blogg. Ville göra egna rubriker till kategorierna och så. Tycker det blev mycket bättre såhär :)) Sorterade mina fotokategorier lite bättre också :P Gjorde också en ny RSS-ikon, vet inte om någon använder RSS, men den förra gula ikonen passade inte bra in på min blogg, så jag gjorde en ny rosa ist, bytte plats på den också till under fotoremsan.

Nya designen på bdb

Nu har jag testat den nya designen på Bilddagboken ett tag och jag måste säga att jag tycker den är väldigt bra :)) Gillar den nya mer än den gamla. Dom har fixat så man kan ha en presentation med en av sina egna bilder som bakgrund, riktigt snyggt! Ska skriva om presentationen för min gamla blev konstig med den nya designen, därför har jag ingen presentation just nu. Man ser också dom 5 senaste bilderna man har lagt upp lite längre ner på presentationen.
Klicka på bilden för att se den större..

Jag zoomade ut bilden för att få med mer när jag printscreena, så kalenden blev lite konstig. Den ser ut som den brukar i vanliga fall, inte så avlång som den blev här :P

Min kamerautrustning

Här är hela min kamerautrustning. Visar också några bilder som är tagna med objektiven och några som är tagna med mina andra tillbehör.

Kamerahus:

Nikon Speedlight SB-600

Studioblixar:
Falcon Eyes Blixtset SSK-2110F
2st blixthuvuden SS110F, 2st softbox 50x70cm, 2st stativ L1800 (180cm).

Stativ:

Undervattenshus
Ministudio
IR-panel för inbyggda blixten
Fjärrutlösare ML-L3 (till D80)
Hähnel Fjärrkontroll Combi TF (till D800)
Reflexskärm Silver/guld 30cm
Länk- Reflexskärm fem i en 56cm
Länk- Reflexskärm Silver/Vit 110cm
Bakgrund 150x200cm Vit/Svart (ihopvikbar)

Kompaktkamera:
Canon Powershot G9

Telekonverter (till G9):
TC-DC58C

Några bilder fotade med objektiven och några av dom olika tillbehören:

18-135mm                             90mm Macro                       16-35mm

50mm 1.4                               85mm 1.8                           70-300mm

Undervattenshus               Studioblixtar                      Stjärnfilter
Ministudio + SB600           IR-filter                                   Halvtonat ND

Uppdaterad Oktober 2013

Lite ändringar

Har suttit nu ett tag och försökt fixa lite grejer på bloggen. Blev bara lite ändringar i menyn och en ny profilbild. Ska göra ett nytt inlägg om min kamerautrustning och har gjort ett inlägg där det står hur man kan kontakta mig förutom på bloggen.
Blev mycket bättre såhär tycker jag. Kommer nog bli lite fler småändringar i bloggen, tänkte först göra om hela designen, men det kommer jag inte göra. Men ska förbättra headern lite och så iaf :P
En sak får jag inte som jag vill och det är texten under min profilbild, den sitter inte rakt under bilden och det är störande :P Så om någon vet hur man gör hade det vart snällt att skriva det till mig :))

Kontakta mig

Om ni vill kontakta mig, fråga något eller så och inte vill skriva en kommentar här på bloggen går det alltid att skriva till mig på mailen.

[email protected]

Eller fråga mig något på bloggresponse som finns i min meny :))

Vattendroppar

Har varit med min älskling i helgen :)) Var inte så bra väder och vi hade ingenting att göra idag, så vi fotade lite vattendroppar. Blev ganska misslyckat för det blev inte som vi ville. Ska försöka en annan gång igen. Några bilder blev ganska okej iaf..

lalalaa . . .

3 månader med min älskling idag <3 Nu ska vi lägga oss och se på film :))
Redigerade en bild från i våras lite snabbt precis :P

Självporträtt

Kranya behövde en modell till idag och frågade om jag kunde. Hon skulle sminka mig och det var en tjej som skulle fota mig också.. Skriver mer om det när jag har fått bilderna :))
Jag tog några bilder på sminket när jag kom hem också.

Natt i stan

I lördags på kvällen åkte jag och Tobias in till stan för att fota lite vid hamnen, skulle fota från piren, men gick inte så bra eftersom dom håller på att bygga massa. Var staket ivägen, så man inte kunde komma längre ut. Ska åka tillbaka nån annan gång så man får med allting på andra sidan. Här är några bilder som jag tog iaf :))

Havet i söndags

Var jättefint väder hela helgen och i söndags åkte jag och Tobias till Fiskebäck för vi ville inte sitta inne hela dagen. Gick runt på klipporna en stund och sen la vi oss där i solen och det var jättehärligt, men blev lite kallt efter en stund. Vi gick tillbaka mot bilen och tog lite bilder på vägen :))

;o

Det är snö ute! Var längesen det kom snö såhär tidigt och lägger sig, fast lägger sig inte så mycket, det mesta försvinner som tur är ;o Vill inte ha snö nu! Det kan komma snö över jul bara, sen kan det försvinna och bli vår tycker jag :))
Såhär ser det ut utanför mitt fönster just nu ;o

Nordens Ark

I lördags åkte jag, Tobias, Erika och hennes pojkvän Fredrik till Nordens Ark. Väldigt härligt väder var det. Soligt, men lite kallt i skuggan. Tog tre timmar att gå igenom och det blev en del bilder. Djuren var inte på fotohumör verkade det som ;o Men det var kul att komma iväg och vara ute lite nu när det vart så dåligt väder.

Fototapet

För några veckor sen fotade jag en bild åt mamma som hon skulle göra till en fototapet. I fredags fick vi hem den och pappa satte upp den i lördags. Tycker det blev väldigt bra faktiskt :)) Ska göra en fototapet i mitt rum har jag tänkt, men det blir inte än. Kanske i början av nästa år :))
Färgerna blev inte så bra när jag la upp dom här.. Vet inte varför färgerna blir så mycket sämre på bilderna helt plötsligt, ser inte likadant ut i photoshop ;o

Fototapeten är beställd på http://www.mrperswall.se

En bild på mig..

Redigerade en bild på mig igår kväll från i somras när Kranya hade sminkat mig.
Ser lite konstig ut, men det gör inget :))
Bilden har jag fotat med 50mm i vanligt dagsljus och en reflexskärm.

Test av ny design på bilddagboken

Jag (och typ 25st till) har tydligen blivit utvald till att testa den nya designen på bilddagboken. Lite kul att jag fick göra det :)) Så klickade jag uppe till höger för att få designen och shit vad rörigt allt blev helt plötsligt. Bilder precis överallt, samma bilder på vissa ställen också. Och vad hände med mina bevakare? Typ 300st försvann när jag bytte! ;o Helt knäppt. Man kommer säkert vänja sig vid designen efter ett tag. Den är ändå rätt bra, men lite för mycket bilder överallt.
Märkte nu att när jag ska kolla en kommentar står det "Sidan du söker är inte byggd än". Det var lite skumt också. Ingen av ikonerna funkar. Då kan jag ju inte testa designen och se vad jag tycker :P
Lite tråkigt med bevakarna bara ;/ Byter jag tillbaka till den gamla designen har jag mina 1907 igen..

Uppdatering:
Fick svar nu att räknaren var fel :)) Tur det :P Haha.. Har kollat runt lite på det som funkar, verkar rätt bra faktiskt, snyggare färger och så. Sen ser man bilderna större utan att klicka på HD.
Ett litet minus är att man inte har nån presentation kvar, utan bara bilder. Det är bra med bilder, men skulle vilja kunna skriva min kamerautrustning så folk slipper fråga om den hela tiden :P

Här ser ni den gamla designen överst och den nya under. Lite för mycket bilder på den nya va? Det är en rad till med bilder som inte syns också. Hade räckt med en eller två av raderna, så hade det blivit bättre :))
Uppdatering: Nu syns bara två rader istället för tre..

Rosa, Orange, Turkos och Svart

Jag gillar färger som ni kanske redan vet :)) Fast bilderna blev lite matta när jag la upp dom här, speciellt den rosa färgen ;/

Nattbild

Igår på kvällen åkte jag och Erika till Fiskebäck och fotade lite. Var rätt dimmigt, men ändå stjärnklart. Blev bara fem bilder eftersom det var så kallt och vi fotade med rätt långa slutartider. Till slut immade linsen på båda våra kameror igen och allting var blött ;o Då packade vi ner och åkte hem igen. Jag såg typ ingenting den sista biten när jag körde för det var så mycket dimma :P
Av dom fem bilderna är det bara en som jag blev nöjd med och det var denna här nere.. Riktigt svårt att få fokusen rätt och kompositionen bra när det är kolsvart ute :P
Nu ska jag göra i ordning mig för att åka på fotostudio-lektion som börjar halv sju,
och sen efter det åker jag hem till min älskling <3

Några bilder

Jag och Tobias var ute och gick lite i söndags. Var inte så bra väder, men ändå härligt att vara ute en stund. Vi fotade lite också, men fanns typ ingenting kul :P Några bilder blev det iaf..
Dom är tagna med Canon Powershot G9..

Halloweenfest hos min älskling

I fredags hade Tobias Halloweenfest hos sig. Jag var utklädd till katt :P Har inte så mycket att skriva om kvällen. Vi satt mest inne och pratade och så, sen var vi ute en liten stund också. Men det var kul att träffa Tobias kompisar :))
Blev inte många bilder, jag hade bara med min Canon G9, så dom två första bilderna är tagna med den och den sista bilden på alla är tagen med Tobias kamera.

Hej :P

Har varit hos Tobias hela helgen, så jag har inte kunnat uppdatera här. På fredagen åkte vi med tåget 13.20 typ till Alingsås där vi sen tog bussen hem till honom. Skulle fixa lite eftersom han skulle ha Halloweenfest på kvällen. Det var en kul kväll även om jag inte mådde så bra. Kommer några bilder senare eller nåt..
På lördagen gjorde vi inte så mycket. Var rätt tråkigt väder, men vi var ute och gick en stund ändå. Jag hade med mig min lilla kamera, men blev inga bilder för det fanns ingenting att fota.
På söndagen på kvällen skulle vi åka in till Alingsås eftersom jag var en av finalisterna i den där Lights-tävlingen. Dom hade haft med min bild i tidningen två gånger (ena gången på en halv sida) och haft med min bild i en artikel på deras hemsida så jag trodde att jag skulle vinna eller komma tvåa iaf, men det gjorde jag inte ;/ Jag kom på delad tredje plats och vann en biobiljett... Men dom presenterade bara ettan och tvåan i Alingsås, så vi åkte dit helt i onödan ;/ Aja, jag blev bara lite besviken för det verkade som att dom gillade min bild mycket när dom använde den så ofta.. Förstapriset var ett presentkort på 2000kr.. Hade vart rätt bra att ha :P

Här är bilden jag tävlade med... Klicka här för att se dom andra bidragen som var med..