18 Juli 2010

Finns inte mycket att skriva om denna dagen. Låg på stranden och badade i havet :P Efter stranden gick jag, mamma och Sanna till Ullared och tittade lite :P Köpte inte något den gången för pappa behövde vara med och pruta :P Jag fotade mest blommor denna dagen, vet inte varför det inte blev så mycket annat :P På kvällen åt vi på våran hotellresturang. Den var väldigt bra tycker jag och servitörerna var ganska roliga :)) Dom hade gjort fint också på vårat bort med massa blommor och så :P

17 Juli 2010

Var på stranden som vanligt på dagen, blev inga bilder då. Det var jättevarmt och man kunde inte ligga länge och sola innan man var tvungen att gå ner och doppa sig. Blåste typ ingenting och vågorna hade försvunnit typ. Jag gick upp till hotellrummet lite tidigare än dom andra för det var så varmt, orkade inte sola mer. Sen gick jag ner med min dator till receptionen och var inne på internet en stund innan vi skulle ut på kvällen. Denna gången skulle vi gå in till stan.
Man gick längs vattnet hela vägen och det var en väldigt mysig väg. Blev en hel del bilder på vägen för det var solnedgång och när vi kom fram till stan ville jag gå till hamnen och fota lite mer. Efter det gick vi till en resturang, men den var inte speciellt bra.
När vi skulle hem igen gick vi någon annan väg och det kanske inte var så jättesmart :P Vi gick en rätt lång bit och kom till massa ruiner och sånt. Sen när vi kommit en bit till kände vi att det var bäst att fråga någon om vägen till havet och dom visade oss rakt in i en mörk "djungel". Vägen var väldigt ojämn och stenig, så det var lite svårt att gå när det var helt kolsvart :P Mitt i allt står en gubbe och säger "hello" när man gick förbi :P Men till slut kom vi ut ur ett hål i stenmuren som låg vid havet rätt nära våra hotell. Haha :P Det var rätt kul, men vi tänkte att det var smartast att alltid gå vid havet när man skulle tillbaka på kvällen ;P
Eftersom jag inte fotade mycket mer än solnedgången denna dagen blir det typ bara bilder på det :P

Turkiska Ullared :P Dålig bild som jag tog i förbifarten :P

Mamma, Pappa, Sanna, Rainer, Niklas och Viktor

Utsikten från resturangen vi åt på :))

Grattis på min blogg :))

Idag fyller min blogg ett år! Jag var ganska mycket emot bloggar innan jag började själv :P Trodde inte att jag skulle uppdatera så mycket som jag gjort, men jag tycker att det är ett väldigt bra sätt att visa upp mina bilder på :)) Väldigt kul också när det är så många som går in och kollar varje dag. Kan ju inte jämföra med dom där stora bloggarna, men för mig är 100-250 besökare om dagen bra :))
Har inte heller bytt design så mycket som jag trodde jag skulle göra :P Jag brukar tröttna rätt snabbt ;P Haft 4 olika headers som jag tänkte visa nu :P Ni får gärna säga vilken ni gillar mest av dom..

Den första hade jag rätt länge, kanske nästan ett halvår innan jag gjorde om hela designen till så som jag har nu, bara en annan header, den andra på bilden som inte blev kvar så jättelänge. Tyckte inte om den speciellt mycket :P Den tredje headern blev jag väldigt nöjd med, men efter ett tag ville jag byta ut bilderna till lite färggladare och då gjorde jag också om den saken från kameran till stjärnor :P
Funderar på om jag ska göra en ny header snart :P Någon liknande som jag har, men lite annorlunda..

Tänkte också lägga upp den första bilden jag la upp här på bloggen :P
Blev rätt nöjd med den faktiskt :))

16 Juli 2010

Var på stranden och solade. När vi var uppe och åt lunch var det en kypare som tjötade om att han och Niklas skulle bryta arm. Så efter vi hade ätit gick Niklas med på det och han vann ju såklart :P Han fick en gratis cola bara för det :P Dom kyparna på den resturangen var ganska jobbiga..
Efteråt skulle vi gå ner och åka vattenskoter. Jag och Sanna skulle åka tillsammans, så vi väntade medan Viktor och Niklas åkte för dom skulle ha var sin och det fanns bara två. Sen var det min och Sannas tur. Sanna fick köra :P Det var väldigt roligt och gick snabbt :P Efter en stund gjorde hon en lite för snabb sväng över en våg och vi båda flög av! Helt plötsligt låg man under vattnet och visste inte vad som var upp eller ner, men man hade ju flytväst som tur var ;P Svalde en hel del saltvatten, inte gott ;o Sen var det bara att klättra upp på skotern och fortsätta åka. Det måste ha sett väldigt kul ut :P Haha.. Jag slog i handen i styret tror jag för den blev svullen och gjorde ont.. Har fortfarande ont nu två veckor senare om man trycker på det.. Men det är inte så farligt.. Jag hade haft mina simglasögon runt armen också för jag behövde dom inte när jag åkte, men dom hittade jag aldrig igen ;o Dom ligger nog på botten nu...
Vi gick upp till poolen och badade lite innan vi gick upp och gjorde i ordning oss för kvällen. Vi skulle till samma resturang som vi hade ätit lunch på. Det skulle vara en show och dom hade lovat oss bästa bordet, men vi såg ingenting från där vi satt ;o
Efter vi hade ätit gick jag, Viktor, Niklas och Sanna en bit bort för att se vad som fanns. Vi hittade Turkiska Ullared :P Haha.. Var som vilken klädaffär som helst typ :P Men jag köpte en del saker där under dom två veckorna jag var där :))
Sen gick vi upp på vårat hotellrum och spelade kort innan dom gick tillbaka till  sitt hotell..
Tog nästan inga bilder denna dagen ;o

15 Juli 2010

Vid 11, efter att vi hade vaknat och ätit frukost gick vi ner till stranden. Där vi skulle träffa min farbror, hans sambo och mina kusiner Niklas och Susanna. Var ett år sen vi träffades senast.
Det var rätt stora vågor, vattnet nådde ända upp till solstolarna ibland. Fast det är kul att bada i vågorna :)) Vi låg på stranden hela dagen. Vi hade planerat att gå på sånt där Hamam, turkiskt bad eller vad man ska säga. Man får peeling och lite olika massage. Det var en kille på stranden som sa att vi kunde gå dit han jobbade och vi bokade tid till det halv 5 och det skulle ta två timmar. Det var väl sådär, jag var på sånt förra året när jag var i Alanya och det var mycket bättre då.
Sen åkte vi tillbaka till hotellet, gjorde i ordning oss och åt på en resturang i närheten nere vid havet. Det var en mysig resturang och dom hade någon show :P Lite senare började någon skjuta lite fyrverkerier. Jobbigt att fota sånt för hand, men det blev lite bilder iaf :p
Jag vet att det inte är speciellt roliga bilder.. Blev inte så mycket bilder i början..

14 Juli 2010

Planet skulle gå 17.45 från Landvetter flygplats. Vi kom till flygplatsen ungefär två timmar innan och fick se att planet skulle gå klockan 19.00 istället! Vi checkade in väskorna, jobbigt att vi skulle få vänta där så länge. Vi gick runt lite i affärerna som fanns där och sen gick vi och satte oss vid ett bort på nåt ställe. Då ser vi att det har ändrats igen och det står att vi ska få mer information klockan 18.00. Vi väntade och klockan blev 18.00, då stod det att planet skulle gå 21.00 istället. Seeegt! Vi fick iaf matkuponger för 250kr var, det var bra för jag var hungrig :P
Till slut närmade sig klockan 21 och vi fick gå på planet. Jag ville ha en fönsterplats för det skulle vara solnedgång medans vi flög och det skulle vara kul att fota. Vi fick platser precis vid nödutgångarna, så jag fick ett fönster, men det var jättelitet ;o Det gick att fota ganska bra ändå :P Jag tyckte det var bra platser för det var bara två stolar bredvid varandra på varje sida istället för tre, så jag hade ett mellanrum till väggen så det blev inte så trångt iaf.
Vi var framme i Antalya vid 02.00, Turkisk tid (+1h) och det gick rätt snabbt att få väskorna och vi gick ut till bussen som vi skulle åka till hotellet. På bussen fick vi vänta 40 minuter innan vi kom iväg och det skulle ta en timma till Side. Såg några blixtar på vägen, tänkte att jag skulle fota när jag kom fram om det fortfarande blixtrade, men det gjorde det inte. Jag var ändå jättetrött och ville sova :P Vi var framme på hotellet vid 4 och kunde gå och lägga oss. Vi kunde inte få någon AC innan klockan 8, så jag sov inte så bra dom timmarna för det var jättevarmt! ;o

Hemma igen

Kom hem från Turkiet för en stund sen, har hunnit packa upp lite och så. Har haft det väldigt bra, solat och badat mycket :)) Fast det är ändå lite härligt att vara hemma igen :P Ska snart kolla igenom alla 2428 bilder som togs där :P Sen redigera lite. Kommer kanske hinna lägga in några bilder senare idag :)) Annars kommer det säkert bilder imon.

Och ni måste lyssna på McFlys nya låt Party Girl! Annorlunda är det, men McFly kan inte misslyckas med något! <3 Läntar tills albumet släpps :))

Havet

Igår gick vi till en annan strand längre bort som jag hade sett när vi åkte ut med båten i förrgår :)) Det var lite klarare vatten där om man simmade ut en bit. När jag, Viktor och Sanna simmade hittade vi en rocka som låg där på botten :P Blev ju inte lika bra bilder som det blev på Cypern, men det funka iaf :)) Simmade lite med Caretta caretta också ;P Kommer bilder på dom när jag kommer hem :P
Båtturen i förrgår var väldigt bra, var ute på havet i ungefär 8 timmar. Gjorde några fiskestopp och badstopp, sen åkte vi till Manavgatfloden och badade i det kalla vattnet. Kommer skriva mycket mer vad jag har gjort när jag är hemma igen.
Här är en bild på Viktor och rockan..

I Turkiet

Vart här i 5 dagar nu, sol och jättevarmt varje dag :)) Legat på stranden hela dagen idag, man måste typ gå i vattnet hela tiden för att inte dö av värme :P Gillar inte stränderna här så mycket, man ligger typ jättetätt och vattnet är inte klart, så det går inte att fota ;o Ska till någon annan stand nån dag, hoppas att det är bättre :))
Imorgon ska vi åka ut på en båttur. Vi har hyrt en båt med en kapten, så det blir bara våra två familjer på båten och vi får välja vart vill vill åka och allt sånt :)) Kommer säkert bli jättekul! :D
Själva staden i Side är mysig tycker jag, men inte stället där vi bor. Tycker inte att det finns nånting att fota ;o Det är lite tråkigt. Får se om jag hittar något roligare att fota nångång, solnedgångarna är fina iaf :P
Nu orkar jag inte skriva mer, ska snart upp till rummet (med ac!!) och göra iordning mig. Sitter utomhus just nu, riktigt varmt :P Tur att det är skugga där jag sitter iaf ;P
Skriver kanske nån gång senare i veckan igen :)) Ha det bra där hemma ;P

Imorgon åker jag!

Imorgon åker jag med min familj till Side i Turkiet :)) Ska träffa min farbror, hans sambo och mina kusiner Niklas och Susanna där nere.
Planet går 17.45 imorgon om jag inte kommer ihåg fel :P Och jag ska vara borta i två veckor! Så var berädda på en stooor bildbomb när jag kommer den den 28 Juli ;P
Ska bo på ett hotell som heter Raga. Det ser fint ut på bilderna, så hoppas det är bra :))
Hoppas också att det är klart vatten så man kan fota lite i havet, det funkade inte förra året när jag var i turkiet, men får se om det går nu :P Internet ska finnas på hotellet också så det kanske kommer upp något inlägg här på bloggen, så håll utkik efter det ;P

Bilderna är från när jag var i Turkiet förra året med Sandra och Pernilla!

Mcfly

Jag vill veta nuuuu vad dom håller på med :P Deras nya album släpps snart och jag lääääängtar <3<3<3
Det ser ju ut som att dom har var sin logga iaf. Typ att den gröna är Dougies för att den ser ut som en orm :P
Måste dom vara så hemlighetsfulla!? :P
Vad tror ni andra om det nu finns McFly-fans som läser min blogg? :))

Bilden är från http://mcflyofficial.com/

Regnbåge :))

Hittade en regnbåge på himlen nyss, men den syntes inte så tydligt, så det blev ingen bra bild ;/
Men jag lägger upp en bild ändå :P

Åska

Åskade lite förut. Hade velat fota, men det är så ljust så det känns inte som nån idé :P Det står att det ska åska hela natten iaf, hoppas det så jag kanske kan få med någon blixt på bild :D Var längesen nu ;o Har bara lyckats med en bild innan :P Är inte så fin utsikt från mitt fönster, hade vart bättre om man var nån annan stans och fotade :P
Åkter till Turkiet på onsdag och när jag kollade vädret skulle det vara åska på torsdag och lördag ;o Om det gör det kommer jag iaf fota :P Men jag hoppas på att det ska vara sooool båda veckorna jag är där :)) Kanske åska någon natt för det hade nog kunnat bli bra bilder :P
Bilden är från Maj förra året..

Jordgubbar

I gräset

Före och efter

Många som frågar mig hur mycket jag redigerar mina bilder :P Oftast redigerar jag dom inte mycket, men jag tror att det finns många som tror att jag redigerar mycket mer :P Så nu har jag tänkt visa några "Före och efter-bilder" :P
Jag har inte gjort nånting med bilderna på vänster sida, bilderna på höger sida är dom jag har använt när jag lagt upp på bdb eller här på bloggen.

Här är en bild på dom sakerna i Photoshop jag brukar använda när jag redigerar.
Det är inte alltd samma, men oftast är det några av dom här jag använder.

1. Levels
2. Brightness/Contrast
3. Vibrance
4. Curves
5. Selective Color
6. Smart Sharpen

Fotoutställning!

Jag har en fotoutställning på Frölunda Kulturhus fram till den 16 Augusti. Bilderna har egentligen suttit uppe sen i Juni, men eftersom jag har haft problem med att bilderna ramlar ner och att jag behövt fylla på med fler bilder har jag inte skrivit något om det här än :P Men i förrgår var jag uppe och satte upp över 30 bilder till. Så nu ser det inte lika tomt ut. :P
Bilderna är uppdelade efter olika kategorier. Djur, Natur, Solnedgångar, IR, Studiobilder, Stadsbilder och Vatten. Sammanlagt är det ungefär 130 st bilder. Kanske kommer komma upp fler om jag får min skrivare att fungera igen :P
Så om ni bor i närheten kan ni ju åka och kolla om ni skulle ha tid över ;P Står också priser om man skulle vilja köpa en bild. Storlekar finns upp till A3. :))

Vägbeskrivning:
Ta spårvagn 1, 7 eller 8 till Frölunda torg, tar man bussen får man gå mot spårvagnarna när man kommer fram. Sen går man upp för alla trapporna (dom går inte att missa :P) till huset där det står Frölunda Kulturhus på :P När man kommer in går man förbi biblioteket och till vänster, sen ser man det :))
Öppettider kan ni se på Frölunda Kulturhus hemsida

. . . . . .

Idag satt jag modell för Kranya igen för hon skulle göra en provsminkning för Model lab. Det gick bra för henne :)) Jag gillar sånna här sminkningar med mörkt runt ögonen :P

Lalala

Har varit molnigt hela dagen, men på kvällen försvann alla molnen och solen kom fram :)) Så jag gick ut en stund och fotade lite. Det är så fint ljus på kvällen när solen är på väg ner :P

Kvarnbyn

Igår åkte jag och Viktor till Kvarnbyn i Mölndal och fotade. Eller jag fotade iaf, Viktor var bara med :P Ett väldigt mysigt ställe är det med fina vattenfall och små forsar typ :)) Dit kommer jag åka flera gånger :P Nu när jag kan köra själv blir det mycket lättare att åka runt och fota vart jag vill :D Hihi

Gott om spindlar fanns det också ;o Skulle haft mitt macro och den externa blixten med mig ;o Har fotat alla bilderna med 18-135mm.

Vattenballonger :D

För typ ett år sen kom Viktor på en bra fotoidé och nu ville jag testa samma sak igen för att se om det kunde bli bättre. :P Fota precis när han sticker hål på en vattenballong. Hade inte så många ballonger kvar, så vi hade  bara några försök på oss ;o Svårt att fota exakt när han sticker hål. Blev la rätt okej ändå, men jag tror att jag gillar dom gamla bilderna mer, fast det blev finare med den blåa himlen bakom :P

Tycker den bilden ser helt skum ut :P haha

Har inte lagt upp bildena som vi tog förra året här eftersom jag inte hade gjort min blogg då :P
Så kan visa hur det blev. (16 Maj 2009)

Eclipse !

Idag var det premiär för tredje filmen i Twilightserien, Eclipse! Jag var där med Amanda, Pernilla och hennes syster Jessica.
Jag gillade första filmen väldigt mycket, men andra var inte alls lika bra. Hoppades inte att trean skulle vara som tvåan och den var faktiskt mycket bättre! :)) Kunde inte hitta något dom glömt i filmen eller så. Var ju ett tag sen jag läste boken nu, men tyckte dom hade fått med allt som behövdes. Så detta blev en ny favorit av dom filmerna :P Nu får man bara vänta tills fjärde filmen kommer. Den skulle dom väl dela upp i två delar? Hoppas det blir bra iaf för jag tror att jag tycker fjärde boken är den bästa :P