Norge 2018 - Mt. Prest

I början av juli bar det av till Norge igen. Vi älskar ju verkligen att vandra i bergen där! Vi åkte först upp till Aurland där vi skulle stanna två nätter. Jag fotade inte så mycket på vägen upp, så jag hoppar direkt till dag två då vi hade bestämt oss för att bestiga Mt. Prest. 
 
På vägen upp till starten åkte vi förbi utsiktsplatsen Stegastein, en ramp som går ut från berget 640 möh. Vi tog ett stopp där dagen innan när vi åkte förbi och då var det fullt med folk, men nu när klockan var 8 på morgonen var vi helt ensamma. Då passade vi på att fota och flyga lite med våran drone. Sen körde vi vidare mot starten till vandringen som låg en liten bit högre upp på fjället. 
 
Vandringen var inte allt för jobbig, men det var en riktigt varm och solig dag, så det blev rätt tungt ändå i dom brantare delarna. Utsikten var helt fantastisk ifrån toppen och även under tiden vi gick hade vi fina utsikter.  
 
Jag på utsiktsplatsen Stegastein
 
Stigen upp till Prest
 
Man ser mycket tydligare hur stort allt är när man fotar med dronen. Vi hade en bit kvar till toppen som ligger uppe till höger.
 
Uppe på toppen efter ca 2 timmar
 
Inget fel på utsikten från toppen över Aurlandsfjorden.
 
Frank II (Frank I gjorde vi förra året)
 
Och sen ner igen i stekande sol
 
Det var en väldigt bra vandring som jag kan rekommendera för den som är i området :)) 

Alltså wow!!!

Svar: Det var rätt häftigt :))
Johanna Fåglund

Mäktiga bilder. Fin vandring. Så vackert. Hur långt är det att gå ungefär?

Svar: Tack :D Jag kommer inte ihåg faktiskt hur långt det blev, men det var inte såå långt ändå.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: