Lite, lite norrsken

Jag skrev ju i mitt senaste inlägg att jag ville att det skulle bli norrsken här igen och kvällen efter blev det massa tydligen. Jag kunde såklart inte se det eftersom det var helt molnigt här ;o Jag läste att det kanske skulle kunna bli något igen kvällen efter, alltså igår kväll, så efter jag slutat vid 19 åkte jag hem, åt och åkte iväg ut till havet. Från början var det ingenting, men jag började göra en timelapse på stjärnorna mot norr ifall det skulle dyka upp något. Efter en stund började jag se en grön nyans på bilderna borta i horisonten, i verkligheten såg jag ingenting. Till slut kom det en peak och norrskenet började dansa, men bara en kort stund och jag kunde knappt se det själv, utan bara i kameran. Det blåste och var kallt, så efter det packade jag ihop och åkte hem igen. Även om detta norrskenet inte var speciellt starkt är jag glad att jag inte åkte helt i onödan i alla fall :p 
Här under är en bild och timelapsen som jag gjorde (med den väldigt korta peaken och massa flygplan:p), glöm inte att ändra kvalitén till 1080p om det inte är det från början. 
 
Inte riktigt som på bilderna i mitt förra inlägg :p 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 

Wow vad fint! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Läckert

Svar: Tack ☺
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: