Fyra från Norge

Flydalsjuvet, Geiranger 2012
Nikon D80 // Nikon 35mm 1,8 
 
Trollkirka, 2013
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Dalsnibba, 2014
Nikon D800 // Nikon AF 50/1,4G 
 
Nesaksla, Åndalsnes, 2016
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
För ett tag sen fick jag frågan av Frida, som är med i en fotoförening om jag kunde komma till dom och prata lite om mina norgeresor. Idag var jag där, gick igenom en del bilder och pratade om dom, mest från min senaste resa i somras. Har aldrig gjort något sånt här innan, men jag gillar ju att prata om mina resor, så det var ju kul :))
Här över är en bild från varje norgeresa jag gjort. Vilken gillar ni mest?
 
Vill ni se bilder lite oftare från mig kan ni följa mig på instagram---> johannafaaglund 

Vilka fina bilder ! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så underbara bilder!! Särskilt nummer två 😍😍😍

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Frida

TACK Johanna för en inspirerande föreläsning med underbara bilder! Du är grym!!
Blir riktigt sugen på att åka upp och främst till Romsdalseggen. Får nog bara träna lite innan så man hänger med de joggande norrmännen ;)
KRAM!!!

Svar: Tack själv! Det var bara roligt :)) Haha ja, dom är inte lätta att hänga med 😂
Johanna Fåglund

Blir så sjukt sugen på att åka dit varenda gång du lägger upp dessa bilder :P

Svar: Haha jag med 😂
Johanna Fåglund

Vackra bilder men nummer 1 var riktigt fin med färgerna och så :D

Svar: Tack så mycket:D
Johanna Fåglund

Maria

Du fotar så fina bilder!
Jag har för mig att för länge sedan länkade du en sida du använder för att se hur mycket ljus som är i området när man ska fota stjärnor och galaxer? Har jag fel i det, eller har jag sett detta någon annanstans? :P Har du något tips på hur man som bäst hittar vintergatan på himlen? :) Ursäkta mina jobbiga frågor, tack i alla fall :)

Svar: Åh, tack så mycket :)) Ja, du menar där man kan se hur mycket light pollution som finns? Det länkade jag någon gång, men kommer inte ihåg när, så här har du länken igen :))
https://www.lightpollutionmap.info/

Är man på ett riktigt mörkt ställe brukar man oftast se hur vintergatan går, men om man inte ser så lätt brukar jag leta efter stjärnbilden Cassiopeia, som liknar ett W och ligger typ mitt i vintergatan.
Johanna Fåglund

Wow vilka fantastiska bilder :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Vilka häftiga bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Silja

Norge och deras berg alltså 😍😍

Svar: Jaa, helt galet :D
Johanna Fåglund

åh wow, vilka fantastiska bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Otroligt fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket 😁
Johanna Fåglund

WOW, vilka otroligt fina bilder alltså !

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Vilka underbara bilder 👌

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Maria

wow ♥

Svar: 😄
Johanna Fåglund

De är ju så vackra :-D

Svar: Tack:D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: