En natt i mars 2016

Nikon D800 // Nikon AF 50/1,4G 
 
På facebook får man ju ibland upp "minnen", bilder som man la upp samma datum, fast från ett annat år. För några dagar sen fick jag upp att det var ett år sedan jag fotade dessa bilder. Det var en sån himla fin natt med helt spegelblankt hav, norrsken och månen som gick ner. Det var inte ens kallt, jag hade ingen jacka på mig när vi tog dom här bilderna och jag frös inte. Kommer ihåg att jag skyndade iväg hemifrån när jag såg att det var så mycket norrsken (genom sidan "norrsken" på fb), att jag glömde vidvinkeln, så jag fick fota alla bilder med 50mm istället, men det blev ju bra ändå. 
Vilken av dom här två bilderna gillar ni mest? 
 
Denna norrskenssäsongen har inte varit lika bra som förra. Senast jag såg det var i oktober, dock ett riktigt fint och starkt norrsken, men nu hoppas jag på att det orkar sig ända ner hit snart igen innan det blir för ljust om nätterna. Vill ni veta mer om hur man kan få se norrsken och hur man fotar det, så har jag ett inlägg om det här

Älskar båda två, men den första är min favorit! Så himla vackert

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Sjukt häftiga bilder och ja , 50mm gick ju det med :)

Svar: Tack så mycket! Ja, ibland är det bra att tvingas använda objektiv till något som man annars kanske inte hade valt :p
Johanna Fåglund

Magiska bilder! Du är riktigt duktig på att fotografera! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Åh Wow så vackra. Kan icke välja då båda är så otroligt vackra på olika sätt!

Svar: Åh, tack så mycket :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: