Detta ljuset

Nikon D800 // Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1
 
Just nu sitter jag och tittar på alla stora snöflingor som ramlar ner från himlen. Det ser så fint ut, men kommer antagligen bara bli slask. Nu är det ju mars, så våren kan gärna få komma med sol och värme! Då är det ju även härligare att komma ut och fota. Det enda jag fotat den senaste veckan var igår när jag fotade handboll. Jag har nämnt tidigare att min bror spelar i ett lag i en nystartad förening och igår fotade jag den avgörande matchen när dom vann hela serien (tror att dom vunnit alla matcher dom spelat under hösten och vintern). Vill ni se bilder finns det här
Här på bloggen blir det inga handbollsbilder, utan ni får se en bild från i somras då ljuset var helt perfekt. Vill verkligen försöka komma ut ifrån stan och fota fler soluppgångar denna sommaren som kommer. När denna bilden togs hade vi hyrt en stuga i en vecka i Källsjö. Då passade jag på att gå ut tidigt på morgonen och det var verkligen så fint! Synd bara att vi hade regn största delen av den veckan vi var där :p 
 

Jättevacker bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Hej Johanna! Så fin bild ovan du tagit!
Jag har en liten undran som du kanske kan hjälpa mig med, och det är att jag har en Canon 6D och vill ha något bra objektiv som fotar lite vardagsbilder på min dotter men även kunna ta fina poträtt på henne när de ska vara lite mer seriösa bilder :D
Vad för objektiv skulle du tro på?
hur är detta objektiv till sånt?
Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 (Canon)

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=624454

Skulle bli glad om du svarade på detta :D
Ha en fin dag! kram.

Svar: Hej! Tack så mycket så roligt att höra :)) Det är ett bra objektiv det du länkade, men jag skulle nog hellre rekommendera ett 50mm 1,8 för porträtt. Tamron 90mm funkar, men för att du ska få med hela din dotter behöver du stå en bit ifrån (närbilder passar det dock väldigt bra till). 50mm är ett objektiv som kan användas till att fota det mesta och jag har använt mitt massor av gånger till porträtt. Här kan du se lite barnporträtt jag fotat, dom flesta är tagna med 50mm, dom enda bilderna jag tagit med Tamron 90mm är hand och fotbilderna. http://stargirlphoto.blogg.se/category/barnfotografering.html
Johanna Fåglund

Älskar bilden, så snyggt fångat!

Svar: Åh, tack så mycket!
Johanna Fåglund

Tack!
Kunde inte gå in på länken :(
eller går inte kopiera den.
föredrar du något annat mer än 50 fasta ett med något med zoom för att fota min dotter? :)
Kram

Svar: Du kan klicka dig in på min kategori "barn" så ser du bildena :)) Jag kan inte så mycket om vad det finns för objektiv med zoom i den brännvidden tyvärr.
Johanna Fåglund

Testade det Johanna men det kommer bara upp att det inte går att se :(
Det lutar nog att köpa ett 50mm objektiv men inte bestämt än vilket hehe


Svar: Då är det något fel i mina länkar. Om du ändå vill se bilderna tror jag att det ska funka att gå till min startsida och klicka dig in därifrån (det funkade iaf för mig). Hehe det är inte lätt, men även det billigare 50mm 1.8 är väldigt bra :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: