Läskigt

Igår kväll hände något läskigt hos mig. Tobias hade åkt till sina föräldrar och jag skulle bli själv en natt. Inget konstigt med det, har varit själv många gånger här hemma när han varit iväg. Under kvällen kom Jennie hem till mig. Vi kollade på läskiga Youtube-videos och kollade igenom lite gamla saker från när vi var små (bland annat lite spökhistorier som vi skrivit) som jag hade hittat när jag rensade en låda. Vi har alltid gillat sånna där läskiga saker och i höstas övernattade vi ju i hennes sommarstuga där det brukar hända lite konstiga saker (dock hände inget när vi var där). 
 
Vid 23-tiden åkte Jennie hem och en timma senare tänkte jag lägga mig i sängen och kolla på serie innan jag skulle sova. Elton var här också så jag lyfte upp honom i sängen och gick och la mig. Då börjar han bete sig konstigt. Han sitter upp och bara stirrar på något precis bredvid mig, vid sidan om sängen. Jag säger hans namn, han kollar på mig en halv sekund och sen går blicken tillbaka till det andra. Helt plötsligt börjar han skälla till! Det händer flera gånger, inte högt utan som han brukar göra för att säga till om något. Jag blir rädd för man har ju hört att hundar kan se saker som inte vi människor kan se. Jag ringer Jennie och berättar det som händer och Elton sitter fortfarande och stirrar. Sedan är det som att han följer något med blicken runt i rummet och sen tillbaka till bredvid mig, sen gör han likadant någon minut senare. Känns bättre när man pratar med någon, men känslan av att det kan vara någon bredvid en som man inte ser är väldigt obehaglig (iofs hade det vart värre om det var jag som sett något :p). Pratar med Jennie en stund och bestämmer mig för att ringa till mamma och fråga om jag kan komma till dom och sova där, vi bor ju nära som tur är. Så jag packar ihop lite saker och går hem till dom, hade aldrig kunnat somna själv när Elton var sådär :p Idag kommer Tobias hem och Elton kommer nog inte att vara här inatt, haha. 
 
Egentligen vet jag inte vad jag tror om sånt här, men det var verkligen läskigt, speciellt eftersom vi hade kollat på lite sånna videos innan. Elton har bara betett sig såhär en gång tidigare, då satt han och stirrade och morrade ut i hallen här hemma, men då var jag iaf inte ensam. Hade ni kunnat sova själva efter det där? Har ni också varit med om något konstigt någon gång? 
 
Denna bilden fotade jag när jag och Jennie övernattade i hennes sommarstuga. Hade ingen direkt passande bild, så det fick bli denna :p 

Sånt där är så jäkla läskigt men samtidigt fascinerande :D

Svar: Jaa, det är det! Fast det behöver inte hända när man är ensam 😂 haha
Johanna Fåglund

Sandra

Det märkligaste jag har varit med om var när jag flyttat hem till mamma igen. Hon var på jobbet och jag hade precis gått och lagt mig. I vardagsrummet fanns en liten skål med nycklar och några utländska mynt som aldrig användes. Helt från ingenstans började det rassla från skålen.
I denna lägenheten var jag den enda som var vaken en kväll när en plasthink som låg ner på golvet helt plötsligt började gunga fram och tillbaka. Inga fönster var öppna och ingen hade gått förbi där på minst en timma. Mys ;) är dock inte rädd, tänker att man hade fått uppleva värre saker om det vore någon elak ande :)

Svar: Det har jag för mig att du berättat. Jag hade tyckt det var jätteläskigt, haha :P Men ja, det är ju som du säger att är det någon elak, så hade det hänt värre saker :p
Johanna Fåglund

Usch! Sånt är jätteläskigt!!

Svar: Jaa, det är det :p
Johanna Fåglund

Vad läskigt! Lite som när min katt sitter och tittar rätt upp i taket och jamar, fast då ser hon oftast en fluga eller någon annan insekt :P

Svar: Jag kollade om det var något sånt som Elton såg också, men det var det inte. Testade att flytta på saker ifall han kollade på det, men han bara fortsatte att stirra in i luften bara ;o
Johanna Fåglund

Men fy, lite lagom mysigt precis när man ska sova, ja.
Jag tror helt på att det finns något vi inte är medvetna om eller kan bevisa existerar. Har själv varit med om att jag känt närvaron ifrån någon/några, det är ju så klart lite obehagligt tycker jag. Att känna av någon men inte se, men jag brukar heja på närvaron eller om jag till exempel ska sova så säger jag så artigt jag kan att närvaron känns lite obehaglig och att jag vill sova, men att den där emot gärna får komma tillbaka vid ett annat tillfälle om den är vänligt sinnad och det funkar typ alltid, det är väl någon enstaka gång närvaron är lite envis och vill vara kvar. :p

Svar: Det låter ju väldigt bra. Får testa det nästa gång det händer något liknande :p Jag har nog skrämt upp mig alldeles för mycket med skräckfilmer under åren, blir rädd även om jag vet att jag inte behöver vara det :p
Johanna Fåglund

Så läskigt! I min förra lägenhet så startade tvn i vardagsrummet helt av sig själv mitt i natten med jättehög volym! Kan säga att jag hade sjukt svårt att somna om den natten...

Svar: Usch! Kan tänka mig att du hade svårt att somna då ;o
Johanna Fåglund

var med om detsamma när jag bar barnvakt till grannen för många år sedan dem hade 2 katter som låg i soffan plötsligt stirrade dem på samma punkt sedan kollade dem efter något som ungefär någon gick förbi framför kusligt!

Svar: Läskigt! Det är verkligen jobbigt att känna att det är något som man själv inte kan se :p Fast hade man själv sett det skulle det nog bli ännu värre, haha!
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: